לתרומות לחץ כאן

מניעה אחרי הפלה קשה

שאלה:

שלום וברכה! עברתי גרידא לפני כמה ימים ואבדתי המון דם בערך ליטר אני מאד חלשה ובעלי קשה לו שאני לא מתפקדת רציתי לשאול כמה זמן לוקח להתאושש מכזה דבר ומתי אוכל לעשות הפסק טהרה? גם הרופאים אמרו לי שהם חוששים שיש לי הריון מולרי הם בודקים במעבדה ואם כן הם רוצים שאני אקח מניעת הריון דבר שאני לא עשיתי אף פעם עקרונית. מה עלי לעשות? ואם כן איזה מניעה הכי טוב?

תשובה:

שלום וברכה

ראשית רפואה שלמה! תאכלי מאכלים מבריאים ותנוחי, בעזרת ה' תתאוששי מהר, אבל בלי לחץ, אם בע

לו שאני לא מתפקדת רציתי לשאול כמה זמן לוקח להתאושש מכזה דבר ומתי אוכל לעשות הפסק טהרה? גם הרופאים אמרו לי שהם חוששים שיש לי הריון מולרי הם בודקים במעבדה ואם כן הם רוצים שאני אקח מניעת הריון דבר שאני לא עשיתי אף פעם עקרונית. מה עלי לעשות? ואם כן איזה מניעה הכי טוב?

תשובה:

שלום וברכה

 

ראשית רפואה שלמה! תאכלי מאכלים מבריאים ותנוחי, בעזרת ה' תתאוששי מהר, אבל בלי לחץ, אם בעלך לחוץ וממהר תגידי לו שיפנה אלינו ואנחנו נעודד אותו לקחת קצת יותר עול בבית בתקופה זו, וגם שיפנק קצת [תראי לו את התשובה הזו]. מניסיון חשוב לו להבין שזו תקופה מסוימת, כשלא רואים את הסוף זה הרבה יותר קשה, אבל זו תקופה ואם הוא ישקיע בה כמו שצריך, אדרבה יהיה לך הרבה יותר כוח, וזה מחבר ומחזק מאוד את הקשר בין בני הזוג. נכון שבשעת הקושי זה נראה לא עביר, אבל אם נושמים עמוק ונכנסים לתוך המצב, פתאום מקבלים כוחות חדשים.

כאשר יש המלצה רפואית כזו חובה להשמע לה, תפני לרופאת נשים להתאים לך כדורים מתאימים למניעה זו המניעה טובה ביותר מבחינה הלכתית. כדאי ללכת לרופאה שרגילה לעבוד עם ציבור דתי, כי יש כדורים שיותר גורמים לכתמים ויש פחות וכדאי לעשות זו בהתייעצות טובה, פשוט לבקש מהרופאה כדורים שאינם גורמים לדימומים.

 

תרגישו טוב ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל