לתרומות לחץ כאן

תתאה גבר

שאלה:

שלום וברכה
שאל אותי חבר על מעשה שהיה כך לקחו צלחת בשרית בת יומה והניחו עליה קוטג' קר ועל הקוטג' הניחו חביתה רותחת פרווה ובאו לשאול מה דין הצלחת.
אני טענתי כיון שתתאה גבר א"כ לא הרתיחה החביתה את הקוטג' יותר מכ"ק וא"כ אינו יכול לאסור את הכלי שתחתיו. ואולי אף הקוטג' לא נאסר כיוון שבמקום שנוגע בצלחת לא התחמם
מאידך גיסא היה מי שרצה לטעון שלדעת הרמ"א שהמערה מים חמים מכ"ר (שלא נפסק הקילוח) על כלים מלוכלכים בבשר וחלב שנאסרים הכלים מחמת העירוי, א"כ אף הכא אם נדון החביתה ככ"ר שלא פסק הקילוח למחמירים כן בדבר גוש יש לאסור הכלי מחמת כן.
אלא שיש לחלק שבכלי מלוכלך מחמת השמנוניות היא דבר מועט ולכן אם התחממה כ"ק מיד נבלעה בדופן, משא"כ בקוטג' שהוא עבה יותר יש לומר שלא יאסור את הכלי.
אשמח לשמוע מה דעתכם.

תשובה:

שלום וברכה

אני חושב שיש כאן עירבוב של מושגים: הנושא של כדי קליפה נוגע לשאלה כמה זה מבליע, כלומר, במידה והקוטג' התחמם לחום שהיד סולדת בו, שזה ענין מציאותי שלא קשור אם תתאה גבר או עילאה גבר, פשוט שאלה טכנית, עכשיו יש לנו נושא כמה נבלע בצלחת ועל זה נאמר הנושא של כדי קליפה. בדרך כלל חביתה מתקררת מהר ויש להניח שהקוטג' לא התחמם לחום שהיד סולדת בו, אלא אם כןם הוא היה מועט מאוד והיא רותחת מאוד.

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל