שאלה:
לגבי וסת השבוע (ראתה 3 פעמים ביום שני, עם הפלגות שוות של 29 יום בין הראיות – דהיינו ראתה יום שני ד' אדר ב' ביום, יום שני ג' ניסן ביום, יום שני א' אייר ביום) האם זה חשוב כאשה שקבעה וסת השבוע? אם כן, מה חוששים אחר כן – עד שעוקרתה, רק לווסת השבוע? העקירה היא ע"י ג' פעמים? אשמח למעט הרחבה בנידון.
בברכת התורה
תשובה:
שלום וברכה
אכן היא קבעה וסת השבוע וצריך לעוקרו בג' פעמים [אף שאין חוששים בו לוסת שאינו קבוע] אמנם אם תראה שוב באותה הפלגה זה יקבע כוסת הפלגה ולא כוסת השבוע, כיון שהיא מצויה יותר [כך שהנפק"מ היא רק אם תראה בינתיים וגם תראה באותו יום השבוע]. ככל שיש לה וסת השבוע אינה חוששת לשאר וסתות, מלבד ההפלגה – שמא תקבע לה הפלגה כזו וכאמור]. ויש אומרים שגם אם ראתה בינתיים חוששת גם להפלגה ולא רק לוסת השבוע.
מקורות:
ראה שו"ע ריש סי' קפט תוה"ש חוו"ד וסד"ט שם, וראה עוד חכמת אדם כלל יב. וראה כרתי ופלתי שם ס"ק ח שמסתפק אם חוששת גם להפלגה, ובחכמת אדם שם סעי' טו כתב לחוש לנשיהם מספק.
במקרה דנן ראתה אח"כ ביום ראשון ו' סיון בלילה (אור ליום ב ז' סיון), וא"כ ההפלגה היא 35, ולא קבעה וסת ההפלגה.
האם כעת עליה לחשוש רק לווסת השבוע, כלומר ליום שני כ"ח סיון (ולא להפלגה של ה35 שחל ביום ראשון י"א תמוז) עד שתעקור ג"פ (דהיינו שאם לא תראה גם ביום ב' כ"ו תמוז, תעקור וסת השבוע שלה)?
על זה הבאנו את ספקו של הפלתי ואת דברי החכמת אדם..
השאר תגובה