לתרומות לחץ כאן

וסת השבוע

שאלה:

לגבי וסת השבוע (ראתה 3 פעמים ביום שני, עם הפלגות שוות של 29 יום בין הראיות – דהיינו ראתה יום שני ד' אדר ב' ביום, יום שני ג' ניסן ביום, יום שני א' אייר ביום) האם זה חשוב כאשה שקבעה וסת השבוע? אם כן, מה חוששים אחר כן – עד שעוקרתה, רק לווסת השבוע? העקירה היא ע"י ג' פעמים? אשמח למעט הרחבה בנידון.
בברכת התורה

תשובה:

שלום וברכה

אכן היא קבעה וסת השבוע וצריך לעוקרו בג' פעמים [אף שאין חוששים בו לוסת שאינו קבוע] אמנם אם תראה שוב באותה הפלגה זה יקבע כוסת הפלגה ולא כוסת השבוע, כיון שהיא מצויה יותר [כך שהנפק"מ היא רק אם תראה בינתיים וגם תראה באותו יום השבוע]. ככל שיש לה וסת השבוע אינה חוששת לשאר וסתות, מלבד ההפלגה – שמא תקבע לה הפלגה כזו וכאמור]. ויש אומרים שגם אם ראתה בינתיים חוששת גם להפלגה ולא רק לוסת השבוע. 

מקורות:

ראה שו"ע ריש סי' קפט תוה"ש חוו"ד וסד"ט שם, וראה עוד חכמת אדם כלל יב. וראה כרתי ופלתי שם ס"ק ח שמסתפק אם חוששת גם להפלגה, ובחכמת אדם שם סעי' טו כתב לחוש לנשיהם מספק. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. במקרה דנן ראתה אח"כ ביום ראשון ו' סיון בלילה (אור ליום ב ז' סיון), וא"כ ההפלגה היא 35, ולא קבעה וסת ההפלגה.
    האם כעת עליה לחשוש רק לווסת השבוע, כלומר ליום שני כ"ח סיון (ולא להפלגה של ה35 שחל ביום ראשון י"א תמוז) עד שתעקור ג"פ (דהיינו שאם לא תראה גם ביום ב' כ"ו תמוז, תעקור וסת השבוע שלה)?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל