שאלה:
ראיתי שהרב יצחק יוסף כותב ששמאלי שמלאכתו בימין- יניח בשמאל
אבל טוב לחוש לדעת החולקים ולהניח בסוף התפילה ללא ברכה,
ולאחר מכן ראיתי רב אחר שהרחיב בעניין זה וכתב שאף לדעת הרב יצחק יוסף למעשה אין צורך לעשות כך-
מה למעשה?
תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
אינני מכיר את פסק דינו של הרב יצחק יוסף בענין זה, אבל כוונתך מן הסתם לשולחן ערוך הסובר שעיקר הקבע הוא היד שכותב בה, אלא שמחמירים להניח גם ביד השניה.
מקורות:
שולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילין סימן כז סעיף ו
ואטר יד ימינו, אם עושה כל מלאכתו בשמאלו, מניח בשמאלו שהוא ימין של כל אדם. ואם שולט בשתי ידיו, מניח בשמאל כל אדם. ואם כותב בימינו, ושאר כל מעשיו עושה בשמאלו, או כותב בשמאל ושאר כל מעשיו עושה בימין, י"א שיניח תפילין ביד שתש כח, דבעינן יד כהה, וי"א שהיד שכותב בה היא חשובה ימין לענין זה ומניח תפילין ביד שכנגדה. (הגה: והכי נהוג).
הלכות תפילין ילקוט יוסף..
ובכל מקרה- מה למעשה?
העיקר למעשה כתבנו, העיקר שהיד הכותב בה היא החזקה, אבל אחרי שמונה עשרה יש להניח גם בה.
השאר תגובה