לתרומות לחץ כאן

קידוש על הפת כאשר היא חביבה יותר

שאלה:

בס״ד
שלום וברכה !
בבקשה אם אפשר להבהיר לנו דעת מרן השולחן ערוך בדיני הקידוש בסימן רעא סעי יב :
האם לכתחילה (לדעת המחבר) אדם שחביבה עליו הפת יכול קדש על הפת ולא על יין ?!
נא לציין מקורות .

תשובה:

 

שלום וברכה

 

המשנה ברורה על אתר נוגע בשאלתך, ומבאר שכוונת השו"ע בצירוף הבעיה של ההפסק שנוצר מכך שכבר נטל ידיו, ושלח לעיין להלן סי' רעב סעי' ט, שם הביא מחלוקת ראשונים, שיש אומרים שכאשר יש יין בעיר אסור לברך על הפת כלל, ולכן, אף שיש חולקים וסוברים שכאשר היא חביבה יותר מותר, יש לחוש לדבריהם, אף שציין לדעת הרא"ש ועוד שכאשר היא חביבה יותר מותר.

בהצלחה

מקורות

משנה ברורה על שולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן רעב סעיף ט סעיף קטן לב: לא יקדש על הפת – כדי לחוש לדעת ר"ת שסובר דאין מקדשין על הפת כלל [מ"א]. ודע דאפילו להרא"ש ויתר הפוסקים דנקטינן כוותייהו דמותר לקדש על הפת ג"כ מודו דבמקום שיש יין בעיר אין מקדשין על הפת דעיקר מצוה הוא על היין אך דלדידהו אם הפת חביב לו יותר מיין אז מותר לקדש על הפת אפילו יש לו יין וכן פסק בדה"ח ואפשר שע"ז סומכין העולם להקל בזה:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל