לתרומות לחץ כאן

כתמים לאחר התקן לא הורמונלי

שאלה:

לפני כ3 חודשים אשתי עשתה התקן לא הורמנלי, בעקבות זאת ובצורה חריגה ממה שהיה עד היום, גם לאחר שנגמר הווסת ועברו כמה ימים עדיין יכולה לראות מדי פעם כתמים גדולים וקטנים, וכיון שהדבר קורה גם לאחר עשיית הפסק טהרה במהלך שבעת הנקיים,
שאלתינו מה דין כתמים אלו כשהם ביותר בכגריס? האם ניתן להקל שהם מחמת מכה ?,
ובהמשך לשאלה זו האם ניתן להקל שתלבש צבעוני גם בשבעה נקיים על מנת שלא ניכנס לספקות ולצורך להתחיל שוב ושוב את השבעה נקיים ?
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

זה לא דם מכה, עצם מציאותו של גוף זר ברחם גרם לשינויים הורמונליים שיוצרים פירוק חלקי של הרירית וזה בעצם דם וסת.

בדרך כלל יש בעיות לאחר הכנסת התקן, ולאט לאט הגוף מסתגל לזה. יש אפשרות בהתחלה להעזר שלושה חודשים בפרימולט נור וכדומה, בהתייעצות עם רופאת נשים.

לא הייתי מיקל ללבוש צבעוני, זה מתאים יותר לבעיות של פצעים, או מיקרי קיצון של אשה שאינה מצליחה להטהר, כאן זו בעיה קלאסית זמנית בעז"ה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה!
    ראיתי שהפוסקים נוטים (הגרשז"א, הרב הלפרין, האבני שוהם ועוד…) לומר שהדם שיורד בזמן שהאשה בחזקת טהרה הוא משום שההתקן דודק את הכתלים, ויש לזה דין פצע. רק שלמעשה כיון שאין בירור לכך, אנחנו לו נטהר אשה לתלות בפצע. וא"כ נראה שפוט שכן תלבש תבעוני, אין לך מכה גדולה מזו. וכן מורה למעשה בעל האבני שוהם. אשמח לדעת מה הצד שהחמרתם בדבר

  2. ממה שהתברר לי, גם כאשר יש פצע, עצם הפצע שם שנגרם ממציאות גוף זר, גורם גם להתפרקות של רירית הרחם ותמיד יהיה מעורב בדימום הזה דם וסתי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל