לתרומות לחץ כאן

השבת אבידה בטעות במשלוח

שאלה:

אני ייבואנית. קונה סחורות בחו"ל ושולחים לי לארץ. המשלוח נעשה על ידי חברות שילוח בינלאומיות. לפני כמה חודשים קיבלתי משלוח של 76 קרטונים. קרטון אחד מתוכם לא היה שלי. ז.א חסר לי קרטון אחד של סחורה ובמקום זה קיבלתי קרטון של מישהו אחר.
בדקתי את הקרטון, היה עליו את המדבקה של חברת השליחות (חברה אחרת מזו שאני השתמשתי) יצרתי איתם קשר הם אמרו שאין להם איך לעזור אבל שאני אתן להן את הכתובת שיוכלו לאסוף ממני את החבילה. זה לא קרה הם לא באו. ודיברתי איתם כמה פעמים.
שלחתי מייל לחנות ששלחה את הסחורה ללקוח שלה החנות נמצאת בשבדיה. לא קיבלתי מענה. התקשרתי מספר פעמים לא היה תשובה.
יש על הקרטון כתובת של המוען אבל אין טלפון או פרטים שאפשר למצוא אותו.
במקרים כאלו עד כמה שידוע לי חברת הביטוח סופג את הנזק. לא בטוחה שעל כל המשלוחים יש ביטוח.
אני שואלת האם אני צריכה לעשות עוד השתדלות להחזיר את החבילה או אני פטורה?
לשלוח את החבילה לכתובת אני לא יכולה כי חבילה כזאת צריך להוציא חשבונית על זה. ואני לא אוציא חשבונית על סחורה שאני לא מכרתי. לא בדקתי את כל הקרטון מה יש בו אני לא יכולה לשלוח חבילה כזאת גם מבחינת החוק.
אודה לתשובתכם.

תשובה:

שלום וברכה,

אם מדובר בסחורה שנרכשה דרך האינטרנט, והחברה בחו"ל שולחת את הסחורה, הסחורה שייכת לחברה עד שיגיעו ליד הקונה, וכיון שהסחורה לא הגיעה ליד הקונה, הסחורה שייכת לחברה מחו"ל ואין חובת השבת אבדה כדין אבדת גוי שאסור להשיבה.

אם מדובר באדם שהלך לחו"ל וקנה סחורה ושלח את הסחורה באמצעות חברת משלוח, הרי הסחורה שייכת לאותו אדם שקנה את הסחורה, וחל חובת השבת אבדה, וחייבים להשיב את הקרטון לבעליו. אולם אם יהיה לך הפסדים מהשבת הסחורה, שאת צריכה להוציא חשבונית, או שאת לא יודעת מה נמצא בקרטון, את לא חייבת להפסיד כסף או להסתכן כדי להשיב את האבדה.

בהצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל