לתרומות לחץ כאן

איש מקצוע שטעה בהערכת עלות העבודה

שאלה:

הזמנתי עבודה אצל איש מקצוע בתשלום לפי שעה, בעל המקצוע העריך את זמן העבודה בכמה עשרות שעות.
בפועל לאחר עבודה רבה מצידו של כמה עשרות שעות הוא אומר שהוא טעה בהערכה, ולסיים את המלאכה יתכן שיקח הרבה יותר שעות ממה שחשב.
כל עוד המוצר לא הושלם, הוא לא שווה כלום ואינו שמיש. אין באפשרותי במגבלת התקציב להוסיף שעות כשיתכן שמספר השעות יכפיל וישלש את עצמו.
אציין, שהוא מקצוען ומדובר בתקלות שהוא לא חשב שיצוצו ואני סומך עליו בעניין.
השאלה, האם יש חיוב לשלם לו לפי השעות שעבד, למרות שבפועל אין לי שום הנאה מכך ולא קיבלתי תמורה?
או עצה טובה מה לעשות במקרה כזה.
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם אכן הייתה טעות בשומת העבודה יכול הפועל לדרוש תשלום נוסף על העבודה. ומאידך הלקוח יכול לבטל את כל העסקה ולא יצטרך לשלם כלל. ולכן הטוב ביותר שהצדדים יתפשרו ויגיעו להסכם ביניהם ושני הצדדים יהיו מרוצים. [כי הרי לך בוודאי לא כדאי לשלם כל עוד ולא קבלת את המוצר הרצוי שאותו הזמנת. ווגם לבעל המקצוע זה כדאי כי הרי יכול הוא לבטל את העיסקא שהרי לא רצה בכזו עיסקא ואם כן נמצא שאותו בעל מקצוע לא מרוויח כלל. ובעצם לשני הצדדים יש כאן הפסד אך עדיף להם לעצור בהפסד זה, ולהסתכל על כך כדין שמים].

בהצלחה.

מקורות:

אם מדובר בטעות של חישוב בתמחור העבודה והלקוח אמין לפועל שהייתה טעות, זכותו של העובד לדרוש תשלום נוסף. אולם אם מדובר בפער גדול שהלקוח לא מעוניין לשלם סכום גדול עבור העבודה ומבחינתו הוא מוותר על העבודה, יכול הלקוח לבטל את הזמנה ולא יצטרך לשלם כלל – כיון שלא נהנה מהעבודה ולא רוצה להכפיל את הסכום שסוכם מראש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל