לתרומות לחץ כאן

קרקר מזונות ששינה ייעודו בסעודת פת

שאלה:

שלום רב לכבוד תורתכם,

שאלת מזונות בסעודה (לספרדי):
נטלתי ידי, התיישבתי ובירכתי את השם בברכת המוציא, אכלתי הכריך עם גבנ"ץ של שתי פרוסות כפת שחרית, לפניי היו קרקרים ורציתי לודא שובע אז פרסתי חצי פרוסת גבנ"ץ על עוד שניים-שלושה קרקרים (ללא ברכת מיני מזונות). לסיום התחשקתי לדבר מתיקה אז הברקתי שיש ריבה, לקחתי הריבה ומרחתי על אותו סוג הקרקר, לחלוטין לקינוח. האם עלי לברך את השם על מיני מזונות בתוך הסעודה על אותו הקרקר שבשינוי האדרת(כלומר עם ריבה) או שלא צריך?

תודה רבה לכם!

תשובה:

שלום וברכה

לא מברכים על מזונות באמצע סעודה גם כשזה נאכל לקינוח, אלא אם כן מתקיימים במאכל כל תנאי פת הבאה בכיסנין, דק ונכסס, ממולא, ממותק. כאן קיים רק התנאי האחרון [הבצק של הקרקר נילוש בהרבה שמן ומי פירות] אבל לא התנאים האחרים, ולכן גם אם זה נאכל באמצע סעודה לא מברכים עליו. יש שנמנעים מלאכול עוגות באמצע סעודה מחמת הספק הזה מה נקרא פת הבאה בכיסנין, אבל נראה שמנהג העולם לאכול ללא ברכה ולסמוך על ברכת הפת.

מקורות:

ראה שו"ע סי' קסח סעי' ז ובמשנה ברורה שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל