לתרומות לחץ כאן

בשר שנתעלם מן העין במקום שהישראל עלול לבוא כל רגע / כשמזהה את הבשר

שאלה:

הבאתי למקום העבודה כריך בשרי לארוחה. זה היה בתוך שקית סנדוויצ'ים שהיה בתוך שקית ניילון. שום דבר לא היה נעול או בחותמת כלשהי. השארתי את זה למספר דקות בתוך קופסה בצד והלכתי ושבתי. בזמן הזה זה לא היה מושגח. מותר לאכול את זה?

תשובה:

אני מניח שאתה יכול לזהות את המאכל, ולכן אין מקום לחשש. אני מניח גם שבמקום עבודתך כל הזמן עוברים ושבים וגם אתה היית בשטח וזה בגדר "ישראל נכנס ויוצא" שבאופן זה לא חששו לדין בשר שנתעלם מן העין, כיון שהגוי יחשוש להחליף שמא יראו אותו בכך.

מקורות:

שו"ע יו"ד סי' קיח סעי' ה, ז.

שולחן ערוך יורה דעה הלכות מאכלי עובדי כוכבים סימן קיח

סעיף ה

אם שלח על ידי עובד כוכבים, ירך בלא חותם, אם היא חתוכה כדרך שישראל חותכה אחר חטיטת הגיד, כשרה. וכן כל חתיכה שניכר בה ניקור הישראל, כגון בנטילת חוט דידא וחוט שאצל החזה וכיוצא בו. הגה: ושאר החתיכות שעמהן, אם יש לחוש להם שהוחלפו, אסורות (כך דקדק התה"ד סי' ר' /ר"ו/ מאשירי פג"ה). ודווקא בבשר או שאר איסור דאורייתא, אבל אם שלח איסור דרבנן, כגון גבינות שיש לחוש שמא החליפם העובד כוכבים, אם מכיר קצתם שלא הוחלפו, כולם מותרות, אם אותן שלא הוחלפו הם היותר טובים ששלח, דודאי אם החליף היה לוקח הטובים שבהם (שם).

סעיף ז

אם שלח על ידי עובד כוכבים, בלא חותם, אם אותו מקום מעבר לרבים, מותר, שהוא ירא שמא יראנו אחד מהעוברים ויתפוס עליו כגנב. ומיהו לכתחלה לא ישלח על ידי עובד כוכבים בלא חותם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל