לתרומות לחץ כאן

בני ישראל והתורה

שאלה:

כתוב בתורה שהקב"ה נתן תורה והלך לכל אומות העולם נגיד והערבים היו מקבלים תורה היום פותחים ואז רואים נגיד את הפסוק ושמרו בני ישראל את השבת?! או כל פסוק שמוזכר בו בני ישראל למה אנחנו מוזכרים בתורה אם היא יכלה להגיע גם לגויים ועוד משהו למה כל מה שנכתב שם נכתב לפני שנברא העולם מה היו עושים עם זה מה אכפת להם מהסיפורים שם?!

תשובה:

שלום וברכה

הצורה בה אתה מציג את המדרש היא מאוד פשטנית. בצורה זו היית יכול לשאול אותו יותר פשוט, ההתגלות של הבורא בזמן מתן תורה זה לא היה בכלל דבר מיוחד, כל העמים זכו לזה, רק הם פשוט סירבו… וזה הרי ודאי לא נכון, לא ידוע לנו על התגלות כזו!

לכן צריך להבין, מה שנאמר שהקב"ה לקח את התורה והראה לכל האומות לא הכוונה באופן פיזי לאנשים כאן בעולם הזה, אלא שהראה לשורשיהם שבעולמות העליונים שהתורה אינה שייכת בהם, ולכן היא לא תנתן להם אלא עם ישראל.

לכן לכתחילה היא נכתבה עבור עם ישראל ולא עבורם, כי כל תכניה והרעיון שעומד מאחוריה ומאורי עבודת ה', אינה שייכת בהם אלא בעם ישראל.

השאלה איך מאורעות עתידיים נכתבו בתורה יש כבר דיון שלם בגמרא והוא לא נוגע לשאלתך, יש אומרים שהתורה חתומה ניתנה בלי פיסוק מילים, והפיסוק התגלה כשהמאורעות התרחשו, ויש אומרים שבמשך כל הארבעים שנה היא ניתנה מגילות מגילות כל תקופה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל