מי שלומד בספר קודש בשבת וראה בו חידוש, ורוצה במוצ"ש לזכור את החידוש לעיין בו, האם מותר לסמן כעת עם קיפול בספר?
תשובה:
מותר לסמן על ידי קיפול.
ברכה והצלחה.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
7 תגובות
וע"י הנחת סימניה, גם אפשר?
למה לא?
מצד "הכנה" ראיתי באיזה מאמר תורני שהיה משמעות שמותר להניח סימניה רק משבת לשבת. אבל לא משבת ליום חול?
ידועה הוראתו של הגרש"ז אויערבך, שכל פעולה שהיא סטנדרטית וכחלק מהעשייה, אף שתכליתה היא לצורך הכנה אין בה איסור. למשל להחזיר את הסידור הביתה כדי שיהיה למחר… או המקרה שלך, זו לא הכנה, כך משתמשים בסידור או בסימניה.
יש פה גם הפסד
למה קיפול דף בספר, במקום הכנסת פתק-סימניה,
לא עובר על איסור מכה בפטיש בשבת?
האם ההיתר הזה הוא רק למי
שעבורו זה שינוי מאיך שהוא מסמן דפים בימות החול?
אבל מי שגם בימות החול מסמן דפים בספר
באמצעות קיפול פינת דף, אסור לו לקיים כך בשבת?
תודה.
מכה בפטיש הוא תיקון כלי, כאן אין תיקון לספר בכך שאתה מקפל בו דף, זה רק אופן שימוש, ואפילו קצת קלקול…
וע"י הנחת סימניה, גם אפשר?
למה לא?
מצד "הכנה" ראיתי באיזה מאמר תורני שהיה משמעות שמותר להניח סימניה רק משבת לשבת. אבל לא משבת ליום חול?
ידועה הוראתו של הגרש"ז אויערבך, שכל פעולה שהיא סטנדרטית וכחלק מהעשייה, אף שתכליתה היא לצורך הכנה אין בה איסור. למשל להחזיר את הסידור הביתה כדי שיהיה למחר… או המקרה שלך, זו לא הכנה, כך משתמשים בסידור או בסימניה.
יש פה גם הפסד
למה קיפול דף בספר, במקום הכנסת פתק-סימניה,
לא עובר על איסור מכה בפטיש בשבת?
האם ההיתר הזה הוא רק למי
שעבורו זה שינוי מאיך שהוא מסמן דפים בימות החול?
אבל מי שגם בימות החול מסמן דפים בספר
באמצעות קיפול פינת דף, אסור לו לקיים כך בשבת?
תודה.
מכה בפטיש הוא תיקון כלי, כאן אין תיקון לספר בכך שאתה מקפל בו דף, זה רק אופן שימוש, ואפילו קצת קלקול…
השאר תגובה