לתרומות לחץ כאן

החיים וההתמודדות ביום יום…

שאלה:

שלום לרב.
איך מתמודדים עם קושי החיים. אני מקדימה ואומרת: אני יודעת שישנן הרבה נקודות טובות ומודה לה' עליהן וכל פעם שקשה לי אני מסתכלת על כל הטוב. אבל עדיין. מאוד קשה ביומיום.
מצד אחד העבודה שלי, וכן של בעלי+מלגת הכולל שלו בחצי יום שהוא לומד, עדיין לא מספיקה בשביל שהחשבון יהיה במצב יציב. אנחנו בהרבה מינוס, וכמה הלואות של אלפי שקלים….
ב"ה אוכלים, שותים, משלמים תשלומים בזמן, אבל המינוס טופח. אנחנו ממש לא בזבזנים, למרות שאנחנו כן אוהבים אוכל בחוץ וכו' אבל מקפידים שיהיה רק פעם ב… אנחנו אומנם איכשהו מעל המים, אבל עדיין, אם פתאום נופל תשלום לא צפוי אז צריך הלוואה או תוספת עבודה צדדית שממש לא מסתדרת עם הזמן שלנו…
אז אם היינו אומרים טוב, המצב הכלכלי רק קשה קצת אבל שורדים וחיים, אבל בשאר המישורים החיים קלים, זה לא כל כך פשוט… אני לא מצליחה להגיע להכל. וכמה שבעלי מנסה לעזור, בנוסף ללימודו ולעבודתו, הוא מסייע בבית ועם הילדים הרבה… אבל הבית נראה….
כביסות בלי סוף, קיפולים בלי סוף… כיורים וכו'.
ואני רואה שלבעלי גם קשה, אני מסתכלת מהצד ורואה כמה קשה לו אחרי יום שלם שהוא רוצה פשוט קצת גם ללמוד בערב… ו…. הוא מצליח כמה דקות ומאוד עצוב שהעייפות שוברת אותו.
ובאמת, הוא בעל נפלא. עוזר לי, עובד, לומדד בבוקר בכולל, מצד אחד אני רוצה לתת לו חופשיות שהוא חוזר ונחת. אבל אני חייבת את העזרה. והוא עושה זאת בשמחה.
אני הייתי גם רוצה כשהוא לומד, שלא כל הספות יהיו מלאות כביסות, וכיור מפוצץ, אבל ב"ה מספר הילדים לא קטן… מה עושים? איך מתעלים, איך נהפכים לשמחים למרות הכל?

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך כואבת ונוקבת, וקשה לתת לה תשובה כך בכמה שורות בודדות.

אני רק יכול לומר לך דבר אחד שאני אומר תמיד לילדים שלי… "אף פעם לא ריחמתי על מי שעובד קשה ואין לי כוונה לעשות זאת"… עבודה קשה זה חלק מתנועת החיים, צריך רק לדעת להביט על התועלת והטעם והתכלית, ואז מקבלים כח להמשיך. הבעיה שלנו שאנחנו מאוד מתרגלים ומתרכזים בהווה ולא שמים לה לכל המתנות.

ב"ה יש ילדים והם בריאים ושמחים, ואתם מגדלים אותם בשמחה, זה הרי מליארדים… כמה אנשים מוכנים לשלם בשביל דבר כזה… תעצמי עיניים לרגע ותראי עשר שנים קדימה, שהם כבר גדולים, מתחילים להתחתן ולבוא עם הנכדים, איזה שבתות חגים נחת ושמחה. לא לנצח מקפלים כביסות… זו השקעה מדהימה לחיים בעזרת ה'.

עוד שני טיפים קטנים: 1. חובה לכל זוג במצבכם ובכלל, אסור לתת לחיים לבלוע אותנו, עם כל המ שהולך בבית וכו', חייב להיות לכם את זמני האיכות שלכם, שאתם יוצאים יחד להליכה וכדומה, וזה חייב להיות יומיומי, לא פעם בשבוע! להרגע לנשום ליהנות יחד, לחלום יחד, זה נותן כח וזה משפר את כל השמחה הזוגיות והחיים בכלל.

2. ככל שהבית קשה לתפעול, בגל כל המתנות ב"ה, ובגלל הקושי הכלכלי, חשוב להשקיע בלימוד של התנהלות נכונה, כלכלית ותפעולית, יש יועצות אירגון, יש ספרים בענין זה. הדברים האלו לא נועדו דוקא לנשים שסוסלים מבעיה משמעותית של חוסר אירגון, זה טוב ומועיל גם לאשה שמטבעה היא מאורגנת די הצורך והכל טוב, אבל בגלל המצב הכללי, המשפחתי והכלכלי וכו', היא מגיעה לקצה, שם לא די ביכולות הטבעיות, יועיל טיפים של מומחים, השקעה במחשבה וכו'. וגם המוןם עקביות, ימים קבועים לכביסה ולנקיון, והכנה מוקדמת של שבת וכו', מאוד חשוב להשקיע בזה מחשבה ולימוד, כל טיפ טוב מאוד מסייע ונותן נשימה.

והעיקר, לא לשכוח בכל הלחץ הזה ליהנות מהילדים ועם הילדים, אלו ימים מתוקים שלא חוזרים, כל גיל וכל שלב יש לו את היופי שלו וצריך למצות…

שבת שלום ורוב נחת!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *