לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

כיסוי ראש לאישה בחוף הים

שאלה:

שלום רב
נפוץ מאוד שנשים (אף חרדיות למהדרין) הולכות לחוף הים/בריכה נפרדת – שבהם יש מציל גבר – והן בלבוש חשוף וללא כיסוי ראש לאישה נשיאה, הטענה הרווחת היא כי המציל נחשב טרוד במלאכתו והדבר מותר, רציתי לשאול האם יש בסיס לדבר הזה?

תשובה:

בודאי שלא. כאשר יש מציל יש ללבוש בגד שמכסה את הגוף בצורה נאותה וכיסוי ראש. עדיין באופן זה יש צורך בסברא של טרוד במלאכתו [וגם באופן זה הייתי סומך רק בים שהוא רחוק וגם יש סכנה יותר מוחשית ועבודה מאוד קשה מצידו, ולא בבריכה שהוא פשוט יושב בנחת וצופה…].

 

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. מניין השואל הביא זאת שנשים חרדיות עושות זו.
    שכל אחד ישאל את אישתו והיא תגיד לו מה המצב בחופשי הים המופרדים. נשים חרדיות מתלבשות בצורה של בגד ים מלא ועם כיסוי ראש. לא שמענו מעולם על נשים חרדיות שלבושות בצורה אחרת בחופי הים. אומנם כן ישנן בחופים המעורבים נשים שלבושות בחוסר צניעות גדול, אבל הנשים מעידות שאלו נשים חילוניות או גויות שבאות לשם. לא החרדיות.

  2. ב"ה כלומר בגד ים צנוע עם שרוולים עד המרפק ושמחה המכסה את הברך וכיסוי ראש זו חובה מעיקר הדין בחוף כזה כן?
    מה בעניין גרביים? או טייץ שמכסה את השוקיים?
    והאם זה בעיה שהבגד ים צנוע הוא בדרך כלל צמוד*?

  3. ב"ה תודה רבה.
    איך מתייחסים כאשר מלבד המציל יש גם בחוף הנפרד עובדי נקיון מוכרי שמשיות מוכרי ארטיקים וגברים שנכנסים לחוף ללא רשות..ועושים גוגינג.. לצערינו זה המצב בהרבה חופים נפרדים.
    האם צריך להחמיר במצב כזה בגרביים וחלוק רחב יותר וארוך?

  4. מסתבר שכיון שזה לא אמור להיות ולא קורה בדרך כלל [?] וכאשר זה קורה ניתן אולי להתרחק, קשה לחייב זאת. יחד עם זה אם נתקלים בכזה מפגע יש לעורר את הנציגות העירונית לטפל בבעיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל