לתרומות לחץ כאן

בישול גויים לספרדים בתוך תנור

שאלה:

אני יודע שבישול גויים נאמר גם בצליה, והשאלה, האם יש מחלוקת בזה? ואני לא מדבר על המחלוקת של השו"ע והרמ"א לעניין בישולי גויים אם צריך היהודי גם להשתתף בבישול, אלא רק על העניין הצליה, האם יש דעות הסוברות שלא נאמר אלא בבישול ולא אפייה?
בשו"ע סימן קיג, לא מצאתי בכלל שמדבר על צליה, ולכן מעניין אותי לדעת.

ושאלה נוספת, כאשר הצליה נעשית בתוך תנור סגור, שזה דומה לאפיה שבזה השו"ע מודה שהיהודי רק ידליק את האש, השאלה האם כאשר עושים מאכלים בתוך תנור סגור, בזה מסכים השו"ע שמספיק רק הדלקת האש?

תשובה:

אין כל הבדל, ואסור גם בצלייה.

[אגב בהלכה אין משמעות לכלי בו זה נעשה אם תבנית בתנור או סיר על האש, הקובע דבר כבישול או אפייה הוא האם יש רוטב או לא וכו'. בכל מקרה צלייה דינה כבישול].

מקורות:

ראה דרכי תשובה סי' קיג ס"ק טז, ערוך השלחן שם סעי' כד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לגבי ההערה באגב, נכון שהקובע בישול או לא זה לפי האם יש רוטב או לא אבל דע עקא שיש מבני תימן שמברכים על ה'קובנה' ב.מיני מזונות ולא המוציא לחם מן הארץ,אף על פי שאין כלל רוטב בסיר שמוכנס לתנור ובו הקובנה (שהיא לחם ממש) , כיוון שלדבריהם כיוון שהסיר סגור לחלוטין בשעת האפייה,הרי שהאדים הנוצרים משתתפים בתהליך ויוצא לדבריהם שהמאפה הזה מתבשל מהאדים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל