לתרומות לחץ כאן

להתפלל על גלידה טעימה!

שאלה:

שלום כבוד הרבנים
קניתי לכבוד החג גלידה מסוג שהילדים אוהבים. כשהגעתי הביתה ביום ששי, הילד שלי בן חמש שיהיה בריא אמר לכולם שזה בזכותו, כי הוא התפלל לה' שאבא יקנה דווקא גלידה כזאת. הגדולים אמרו שכשיצאתי לקניות הוא כבר אמר להם שהוא התפלל על זה בבוקר.
שמחתי מאד עם זה, נשקתי אותו מרוב שמחה, ואפילו בחג הבאתי לו יותר. גם כתבתי לו את זה בדף קשר, והגננת מאד שמחה שילד מבקש מה' דברים שרוצה.
היום ספרתי את זה לאיזה אחד אחר, אז הוא אמר שזה לא נראה לו כדאי שילד רגיל להתפלל על שטויות כמו גלידה ומשחקים. אני אישית חושב -וגם הגננת אמרה- שזה הכי טוב שיש, בשביל הילדים ממתקים ומשחקים זה בדיוק כמו בשבילנו דירה. אם עכשיו מתפלל על גלידה, זה תפילה אולי אפילו יותר טהורה מתפילה של מבוגר. לאט לאט יגדל, יבין שזה שטויות, יתפלל על דברים יותר גדולים ונעלים.
בשביל צדיק כמו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל דירה ורכב כמו שלנו גם היה שטויות, ובכל זאת אנחנו מתפללים שנמצא דירה טובה ועוד דברים כאלה.
מה דעת הרב מבחינה חינוכית? זה נכון לעודד ילד להתפלל על כל דבר, אפילו אם למעשה זה קטנוני?

תשובה:

שלום וברכה

אשריך שזכית שבביתך אתה מחדיר את נושא התפילה כה חזק עד שהילד מבין שבכל דבר שצריך פונים לה'!!! אין דבר טוב וחשוב מזה. זו המתנה הטובה ביותר שיכולת לתת לילדיך.

ודאי הקשר הכי בריא ונכון ואמוני עם בורא עולם זה להתפלל אליו בכל דבר. מי שחושב שה' מתערב רק בדברים גדולים בעצם לא מבין כלל את האמונה היהודית, הכל בא מה' וממילא על הכל נכון וטוב לבקש. זאת מלבד מה שאמרת שגלידה טעימה לילד זה לא דבר קטן כל כך…

כאשר ילד מתפלל על גלידה או אדם מבוגר מתפלל על חנייה נוחה או להצליח בתליית המדף או כל דבר קטן אחר, הוא מקיים בכך מצוה דאורייתא! שכן ידוע שלשיטת הרמב"ם מצות תפילה היא בכל יום – ולעבדו בכלל לבבכם, ואילו לדעת הרמב"ן עיקר מצות תפילה היא בעת צרה. ושמעתי פעם מהרב פינקוס זצ"ל שאמר: אנשים חושבים שלדעת הרמב"ם המצוה יותר תדירית, והאמת היא הפוכה! תפילה בעת צרה, הכוונה שאגיע בזמן לעבודה ולא יהיה פקק ושיהיה גלידה טובה, ושאצליח במבחן כל דבר מאורעות היום!

לכן, ננקוט כולנו בדרכי בנך החכים והנעים, ונהיה יהודים טובים שקרובים כל הזמן לבורא עולם!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה אבל רציתי רק להרחיב קצת את הנושא. ברור שהעניין הזה חשוב ביותר ואשרי הזוכה שילדיו כבר בגיל שכזה מבקשים מהבורא. אני אישית מתפעל מכך! וברור ללא ספק שגלידה לילד ואופניים למתבגר ורכב ל
    למבוגר כולם חשובים. אלא שכאן נכנס השאלה האם זה נכון לעודד אותו לדלג על ההשתדלות? ובמקרה זה, לבקש מאבא לפני שמבקשים מהבורא. או שמא בגיל הזה הוא עדיין לא בשל לכך ויש לעודד אותו להמשיך בתפילות.

  2. זה פשיטא וזה הטבעי, אני מניח שהאב כבר לא היה בשטח והנושא בין הילדים היה מה אבא יקנה… אבל זו הערה נכונה, שבמידה ורואים שהתופעה חוזרת על עצמה כדאי לפתח יותר את הקשר הישיר והזורם בין ההורים לילדים. זה מאוד חשוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל