לתרומות לחץ כאן

הארכת שכירות רכב בגלל בקשת חבר

שאלה:

שלום, היה ברשותי רכב שכור ליומיים, בא אלי חבר צריך דחוף רכב כזה ל-4 ימים אחרי היומיים שלי, ואז אני שואל אותו, להתקשר להאריך את ההשכרה? ענה לי, כן במילא אפשר בחברה הזאת להחזיר לפני הזמן והם מחשבים רק ימי שימוש עכ'ד, לא טרחתי לבדוק התקשרתי להאריך את ההשכרה, לאחר כמה שעות הוא מתקשר לא צריך את הרכב, ואז אני רוצה להחזיר את הרכב אך החברה אומרת לי התקשרת להאריך רשום פה, תשלם שש ימים, אתה יכול להחזיק את הרכב, שאלתי לכבודכם האם חברי שעבורו הארכתי את ההשכרה חייב לשלם את ה 4 ימים בברכה

תשובה:

שלום וברכה,

החבר שאמר לך תאריך את השכירות לעוד 4 ימים ועל פיו הארכת את השכירות, הוא חייב לשלם את תשלום השכירות לחברת השכרה.

בהצלחה.

מקורות:

כיון שפעלת על פי בקשתו של החבר והארכת את השכירות הרי אתה נחשב שליח שלו, וממילא הוא השוכר של הרכב והוא יקבל את הרכב וישלם את השכירות. גם אם נחליט שאין כאן קניין על הארכת השכירות והרי זה דיבור בעלמא, ויכול לחזור בו, אולם כיון שאתה הוצאת על פיו הוא חייב לשלם את ההוצאות שהוצאת בגלל בקשתו כמבואר בשו"ע סו"ס יד לך ואבוא אחריך שחייב לשלם לו הוצאותיו.

שולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן יד: מי שאמר לחבירו שילכו לדון במקום אחר, ואמר לו: לך ואני אבוא אחריך, והלך, והשני לא הלך אחריו, צריך לשלם לזה שהלך כל יציאותיו (מרדכי ס"פ זה בורר).

פתחי תשובה חושן משפט סימן יד ס"ק טו: (טו) לך ואני אבוא אחריך. עיין בתשובת חות יאיר סי' קס"ח שכתב, ומזה פסקתי במי שכתב לחבירו שיבוא עם בנו החתן וקבע לו זמן חתונה יום פלוני, וחבירו השיבו שיהיה כן ושיבוא, ולא בא, וזה הוציא הוצאות החתונה, שאם אין לחבירו התנצלות מספיק שנאנס, חייב לשלם לו היזקו, ע"ש:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל