לתרומות לחץ כאן

נשואי קטנה לפני אחותה המבוגרת

שאלה:

ב"ה
לכבוד חכמי התורה שליט"א,
יש לי שלוש בנות אחת בת 22 שלא מעונינת כרגע להתחתן, היא גרה בלקווד, ואנחנו בטורונטו.
יש לי עוד שתי בנות בנות 20. שהיציעו להם שדוכים מצוינים עם שני אברכים, בעלי תורה ומידות, לומדים ומלמדים.
האם יש איזה מניעה הילכתית!!!! לחתן את שתי התאומות לפני הילדה הגדולה, כאשר אנחנו יודעים בברור שהילדה הגדולה לא תסכים ולא תיתן את ברכתה שזיווגים האלוץ
יש לציין שאנחנו משפחה ספרדית. שנמשכים אחרי הרב הבן איש חי.
עוד אני רוצה לציין לפינכם כי בטורונטו המצב הוא בקטסטרופה, יש 4-5 בנות לחתן אחד.
אני יודע שיש כל מיני מנהגים, מה ההלכה?

בכבוד רב

תשובה:

שלום וברכה

עד כמה שהגדולה אינה רוצה להתחתן, אין בכלל שאלה! גם בלי זה אין לה זכות לעכב את אחיותיה, אבל כאשר היא אינה משתדלת בעצמה בכל הכח להתחתן ודאי שאין לעכב את הקטנות שהגיעו עכשיו לגיל.

אפשר לשדך את הקטנות בשמחה, תראו רק נחת!

ובשם הרב שייטנמן זצ"ל שמעתי שהוא היה מורה בנושא הזה של הדילוגים האם מותר לאח או לאחרות לדלג על האח או האחות הגדולים יותר. והיה אומר שבוודאי ובוודאי שאין בזה בכלל בעיה מצד הדין, ואין שום קשר בין אח אחד לאח האחר. אמנם מה שכן אמר זה שמשום שבמה שעוקפים את האחות שמעל יש בעיה שהיא מאוד מצטערת שרואה את האחות הקטנה ממנה מקימה כבר בית בישראל והיא עדיין רווקה וגלמודה ובודדה. לכן צריך וחשוב מאוד לפייס את האחות הגדולה, ולהסביר לה שאין קשה שהאחות מתארסת מפני שהכל נגזר משמים וכבר קובעים בת פלוני לפלוני ולכל אחד ואחת ה' ישלח את הזיווג שלו בעיתו בזמנו. ואדרבה עצם הוויתור שהיא מסכימה לאחות להתחתן לפניה הוא עצמו יכול להיות  לה הזכות שהיא תמצא גם היא את זיווגה בקרוב ותבנה את ביתה. אבל זה היה ברור לו וכך היה אומר שלא ייתכן שכולם יתעכבו בגלל בת אחת וגם הם יהיו מבוגרים ויקשה עליהם למצוא את זיווגם. וכך גם בנידון זה ראוי לפייס את האחות הגדולה שאין כאן שם ענין של זלזול בה וכל כדומה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל