לתרומות לחץ כאן

שני אויפרופים

שאלה:

אנחנו מחתנים בן בס”ד. החתונה נקבעה ליום שני ב אלול. שבת שלפניו גיסי חוגג בר מצווה לבנו. האם יש בעיה לערוך את שמחת הבר מצווה יחד עם שמחת האויפרוף? ולו מבחינת זה שזה עלול באופן טבעי להסב את תשומת הלב מאחד מהשמחות. כמו”כ האם יש בעייה להקדים את האויפרוף שלנו בשבוע? נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון זה שמחמת היות החתונה ביום שני בשבוע אלו מהאחים שלי שיחליטו להגיע מהארץ מסתמא ירצו לבוא כבר לשבת אויפרוף דבר שלא יתאפשר אם זה יהיה שבוע קודם.

תשובה:

שלום וברכה

הנושא של תשומת הלב הוא נושא שיש לתת עליו את הדעת, הוא מאוד תלוי בהרגשה של חתן הב מצוה ומה עושים עבורו באמצע השבוע, ויש לבחון זאת בזהירות. זה מאוד חשוב לתת לו את התחושה שכולם שמחים בשמחתו, כי זהו יום גדול עבורו שבו הוא נכנס בעול תורה ומצוות, וחשוב לעשות זאת בשמחה ובעסק גדול. כך הוא לוקח בעצמו את הענין ברצינות. ולכן צריך לשים לב אליו, וגם אם הוא מוכן לוותר וכדומה, לבדוק אם זה באמת יפריע לו ויהיה חסר לו, או שאפשר לעשות לו אירוע גדול ורציני באמצע השבוע שיחפה על זה.

אפשר להקדים אופרוף אבל אני מבין שזה לא נוח לכם. מסתבר שזה גם כרוך בעלות נוספת. תנסו לראות איך ניתן למקד את תשומת הלב על נער הבר מצוה בלי לחרוג משמחת האופרוף, אולי לחלק בין הסעודות בענין זה וכדומה. כמו כן את המפטיר תתנו לחתן הבר מצוה לאופרוף לא משנה מתי הוא עולה..

שירבו שמחות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אין חובה הלכתית לערוך שמחת אופרוף, בציבור הליטאי היום בכלל כבר מקובל שלא עושים בשבת זו כלום, רק החתן עולה לתורה ואת השבע ברכות עושים שתי המשפחות יחד, כך שמה שנוח לכם זה בסדר העיקר שיקבל עלייה לתורה בשבת שלפני החתונה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל