לתרומות לחץ כאן

כשרות ברמות שונות באותה חברה

שאלה:

שלום וברכה
יש מוצרים (לדוגמא :תום עזים וגאודה עזים של משק צוריאל) שמוכרים חלק עם הכשר של רבנות קצרין (עם ציון "חלב ישראל") וחלק עם הכשר מהדרין של בד"ץ מנצ'סטר ?!
ובגלל זה קניתי בטעות את זה עם כשרות רגילה ברשת חנויות מהדרין ! האם אפשר לאוכלו כמוצר מהדרין ? ובכלל מה ההסבר לתופעה הזו ?
תודה

תשובה:

אם זה היה אותו דבר היה גם את אותו הכשר… יש כאן כנראה הקלות שונות הן בענין חלב עכו"ם הן בענין תוספים שמוסיפים או בענין חליבה בשבת, פרטים מסויימים שכנראה אינם מקובלים על בד"ץ מנצ'סטר. כמובן שאני רק אומר את הערכה המתבקשת, פרטים מדוייקים תוכל לקבל רק מהגוף המכשיר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. קודם כל ,שאלתי היתה על אותו מוצר ממש עם הכשרים שונים (הרי ברור לי שבאותה חברה קיימים מוצרים שונים עם הכשרים ברמות שונות !!…)
    שנית,אם כבר מדובר ב"הערכה מתבקשת" יש עוד אופציות שלא קשורות בכלל לרמת הכשרות (לדוגמא שוקולד שמיוצר בנצרת-עילית עם כמה הכשרים ושמעתי שמדובר באותו קו ייצור ממש של המוצר אבל מחולק לכמה גופי כשרות OU,בד"ץ וכו' !) …..בגלל זה שאלתי לגבי אותו מוצר הנ"ל (שוב:אותו מוצר ממש !!!) בתקווה שיהיו בצוות שלכם מומחים של כשרות שנמצאים במקום ויוכלו להגיד בבירור מה פשר הדבר…במקרה כזה מאוד אשמח לקבל עדכון ובירור שלכם..

  2. אין שום הבדל, גם באותו מוצר עצמו יכול להיות חלב שבא ממקור אחר ומכאן השוני בכשרות, או שעל כל פנים אין פיקוח של מערכת מהודרת על מקור החלב באותו קו יצור.

  3. יכול להיות אבל מאוד רחוק ! …בגלל זה חשוב שמישהו רציני ומומחה בכשרות יבדוק במקום אם אכן החברה המייצרת טרחה לעשות 2 קווי ייצור לאותו מוצר עם מרכיבים שונים או שבגלל סיבות כלכליות וכדומה היתה מוכנה לשלם לגוף כשרות מהודר לאותו מוצר (עם אותם מרכיבים בדיוק !) בכמות מוגבלת מה שנראה יותר סביר ויותר מצוי !
    אבל שוב, לכל מקרה ומקרה צריך בדיקה במקום (בדומה לרבנים מומחים בכשרות שמבקרים במפעלים בארץ ובחו"ל…)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל