שאלה:
א. מותר בשבת לחם באופן המותר לצורך יו"ט בזמן שגם יכול תאורטית להנות מזה בשבת. או שכיון שניכר שלא עושה לצורך שבת לא מותר. ומה הדין אם יאכל מעט מהתבשיל בשבת.
ב. אם מקרבים מראש 2 גפרורים ואז מדליקים אותם יחד, זה נקרא אבוקה? או שצריך דווקא שם שעווה
תשובה:
שלום וברכה
אין לחמם באופן שניכר שזה לצורך יום, מחממים במוצאי שבת. מה גם שאפשרות החימום בשבת הרבה יותר מוגבלת הלכתית מאשר ביום טוב.
זה נחשב אבוקה, אבל יש סוברים שאין לקרב משום חשש כיבוי או חשש נר של בטלה, אפשר לברך על נרות השבת, והארכנו בזה הרבה פעמים כאן באתר עשה בחיפוש יקנה"ז.