לתרומות לחץ כאן

נופש בחו"ל מטעם העבודה – גברים ונשים

שאלה:

שלום וברכה,
יש לנו טיסה למרוקו מטעם העבודה לשלושה ימים ושני לילות. אני מעוניינת להשתתף, אך יש לי התלבטות בנושא. האם מבחינה הלכתית יש בעיה להשתתף, לאור העובדה שאני החרדית כמעט היחידה בחברה. רוב החברה יוצאת לנופש והיא מורכבת בעיקרה מעובדים חילונים. כך שבטיול עצמו מן הסתם לא תהיה הפרדה בין גברים לנשים. עובדת חרדית נוספת שמתכננת לצאת, טענה שאנו נהיה באותו חדר ולכן אין עם זה בעיה כביכול. היא גם בדקה מבחינת כשרות והם אמרו לה שהכל מתאים גם לדתיים. כך שהשאלה היא על עצם האווירה החילונית בטיולים והסיורים, ועל הערבוביה בין גברים לנשים.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אכן זה נראה לי מאוד לא מוצלח… ברור שהתערובת תהיה לגמרי… קלות ראש וצחוקים וכו' וכו', ממש ממש לא מתאים… כמו כן "האוכל מתאים לדתיים" זה הגדרה מאוד לא מדעית… יש כל מיני רמות של כשרות, מי מה… אבל בכל מקרה גם יהיה בכשרות טובה הייתי ממליץ לנסות לעמוד בנסיון ולא ללכת.

בהצלחה וחג שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הרב המשיב כנראה לא מתמצא כל כך בענין "נופש בחו"ל מטעם העבודה" ולכן כתב בעדינות על קלות ראש וצחוק, אבל מדובר בהרבה יותר מזה, סדום ועמורה ממש. העובדים והעובדות נמצאים יחד, במקום רחוק, כאשר בני ובנות הזוג שלהם נשארים בבית, ונשים רבות נאסרו על בעליהן בנופשים כאלה רח"ל.

    הדבר הזה הוא ממש בגדר "יהרג ואל יעבור" באופן חד משמעי. "צחוק וקלות ראש" זה גם מצוי בעבודה עצמה, בשביל זה לא צריך לנסוע לחו"ל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל