לתרומות לחץ כאן

גג פנלית שמונע הרחבת בניה

שאלה:

השכן מתחתי מרחיב את דירתו, וסיכמתי איתו שיבנה תקרה מבטון כדי שבעתיד אוכל לבנות מעליו, כעת הגיע השכן שתחתיו, שכל מה שהרשה לו לבנות מעליו ולהסתיר לו את השמש, הוא רק בתנאי שיעשה גג פנלית, וזאת כדי שאני לא יוכל לבנות, מכיוון שיש לו איתי מריבה שבניתי על הגג בלא רשותו, יצויין שדירתי נבנתה על הגג ואינו חלק מקורי מהבניין.
השאלה אם יש לו זכות לדרוש מהשכן שיעשה גג פנלית, השכן כבר בנה את הרצפה וכעת אחרי שהכין את היציקה, הוא מעכב.
בתודה

תשובה:

שלום וברכה,

הרחבת בנייה הוא חלוקת השותפים בחלק המשותף, ולכן כולם צריכים לקבל אפשרות להרחבה, ואסור לדייר אחד לבנות גג פנלית ולמנוע הרחבה לעליון, וכמו כן אסור לתחתון לבנות רק סוכה ולמנוע את כולם.

במקרה שלך לא הבנתי מה שכתבת שאתה על הגג ולא חלק מקורי. יתכן וכבר קיבלת חלק מהרכוש המשותף ואין לך זכות להרחיב עוד. ומאידך אם ההרחבה שלך לא אמורה להפריע ואין סיבה שיתנגדו לך, מותר לך להרחיב. לכן כדאי שתפנו לבית דין כדי לברר את זכויותיכם.

בהצלחה. 

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. נחתם הסכם בין השכנים שבעלי הדירות העליונות יקבלו את הגג, והשאר יתחלקו בקומת העמודים, ואני קניתי את הגג ובניתי עליו דירה.

  2. כאשר השכן שמכר לך את הקומה הגג קיבל חלק במשותף אין אפשרות לכפות על השכנים לקבל גם בהרחבה. אולם אם השכן התחתון בין כך סוגר חדר מותר לבעל הגג להרחיב ע"ג ההרחבה. אלא אם כן יש סיבה טובה לעכב, שבמקרה כזה יכולים השכנים לעכב. ויש לבדוק כל דבר לגופו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל