לתרומות לחץ כאן

למה החרדים לא ציונים?

שאלה:

היי,
אני בחור דתי סקרן שלאט לאט חוקר את דרכו בעולם (חוזר בתשובה). אני אוהב מאוד את החרדים וזכיתי לגלות את האמת על החרדים ולא את מה שהתקשורת מציגה. קיבלתי תשובה לרוב השאלות שלי.

אשמח בבקשה לדעת מה הסיבה לכך שחרדים לא ציונים? (לא מדבר על הזרם האנטי ציוני).

תודה

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך נובעת מאי דיוק בעובדות. לצורך הענין נאמר שהחרדים הם הציבור הכי ציוני שיש כאן במדינה… מי שמבטא יותר מכל את השאיפה לארץ ישראל ולגאולה ומתפלל על כך שחרית מנחה וערבית, ויודע את דברי הרמב"ן בסוף פרשת אחרי מות על מעלת ארץ ישראל בצורה מדהימה [אם אינך מכיר שווה ללמוד..] ואת דברי הגמרא בענין בסוף מסכת כתובות על הדר בחו"ל כמי שאין לו האלוה וכו' וכו', זה החרדים שלומדים את הדברים הללו וחיים אותם…

וכאן הבן שואל, אבל החרדים מתנגדים ליום העצמאות, ולא חוגגים עם כולם, ואין להם דגלים וכו'…

התשובה פשוטה, ארץ ישראל כן בודאי, אין דבר יותר מוזכר בתורה מארץ ישראל, אבל שלטון חילוני כפרני בפרט כמו זה שיש היום, שכולו רדיפת הדת, זה דבר נורא ואיום. אנחנו חלק מהמערכת כי אין ברירה וכדי לקיים כאן חיים תקינים חייבים לשתף פעולה ולהציל מה שניתן, אבל לשמוח בכזה שלטון? ודאי שלא! אנחנו רוצים שלטון שמכיר בערך התורה, בערך קדושת המצוות והחיים על פי תורה, שר אוצר שכל תאוותו לקצץ מתקציבי הישיבות ולרדוף אברכים, ולהציק ולהקשות על מה שנודף ממנו ריח של קדושה הוא חילול ה', עליו נאמר תפילה לשלום המדינה שריה ויועציה? כמובן הוא לא היחיד הוא רק מבטא את העיקרון.

לכן צריך להבדיל בין סמלי המדינה החילוניים למציאותה והוייתה הדתית.

אין מי ששמח מקיבוץ הגלויות יותר מהציבור החרדי שיודע להעריך את ארץ ישראל. ויחד עם זה אין מי שיותר יודע להצטער על חורבן בית המקדש, על השממה הרוחנית שקיימת אצל רוב העם היושב בארץ וכו'.

יש הרבה להאריך אבל זה העיקרון.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אם יורשה לי להוסיף – הייתי מציע לך לבדוק מי הם אלו שקוראים לעצמם ציונים ומה הם תיכננו פה בדיוק.
    יש מספיק חומר על זה ביוטיוב (לדוגמה הייתי ממליץ לך לשמוע את הרב יוסף צבי בן פורת בנושא, לדעתי הוא מספר אחד בתחום), או סרטון שנקרא כל האמת על הרצל (אם אני לא טועה כך שמו), לא חסר חומר.
    אחרי שתחקור קצת על הנושא, תבין שלא רק את היהדות הסתירו ממך, אלא גם מי היו אבות ה"ציונות" ומה הם תיכננו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל