לתרומות לחץ כאן

אורח שאין מדליקים עליו בביתו האם חייב בנרות שבת?

שאלה:

איש פנוי שכמובן מדליק נרות שבת בביתו מידי שבת, האם בשבת שהוא מתארח אצל משפחה, וכמובן בעלת הבית מדליקה נרות שבת, האם הוא מחוייב להדליק?

תשובה:

שלום וברכה

אורח שאין מי שמדליק עליו בביתו חייב בהדלקת נרות, אבל ניתן להשתתף בפרוטה בנרות של בעל הבית, ויש כתבו שכך עדיף כדי לא להכנס בזה למחלוקת.

מקורות:

בשו"ע הרב סי' רסג סעי' ט כתב שכאשר הוא אוכל מפתו של בעל הבית הוא יוצא ידי בה בהדלקת בל הבית. וכן נקט להלכה הגרש"ז אויערבך ראה שש"כ פרק מה הערה לב. אולם, החיי אדם בס' זכרו תורת משה כתב שאף כאשר הוא אוכל מבעל הבית הרי הוא חייב בהדלקה, וכן הביא בשבות יצחק פרק יד מהגרי"ש אלישיב, וכן דעת החוט שני פרק ג אות ח, וכן המנהג הפשוט שאפילו בנים נשואים הבאים להוריהם מדליקים בברכה [לספרדים יש שאלה על מקום ההדלקה מצד הנושא של ברכה על תוספת אורה שזה נושא אחר]. אמנם רבים מקילים בזה באדם רווק המתארח אצל בעל הבית, וכנראה החילוק הוא, שלעולם מעיקר הדין ניתן לסמוך על שיטת השו"ע הרב אלא שמותר לאדם לכוון שאינו רוצה לצאת ידי חובה בנר בעל הבית ולהדליק בעצמו, ורווקים לא נהגו לכוון כך. ומכל מקום אם ירצה לצאת מידי מחלוקת לכוון כך ולהדליק הרשות בידו וכפי המנהג בנשים, וכן להשתתף בפרוטה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל