לתרומות לחץ כאן

תשלומי וועד הבית לשיפוץ מעלית

שאלה:

אנחנו גרים בבנין שבמקור היתה מחולקת ל-14 דירות, נכון להיום אחרי שכולם כבר הוסיפו שטחים יש 14 דירות רגילות ועוד 14 דירות קטנות להשכרה
איך צריך להתבצע חלוקת התשלומים בהוצאות השוטפות.
כמו"כ אנו עומדים כעת לפני שיפוץ המעלית בסביבות 100,000 ש"ח איך מחלקים את ההוצאה הזאת, האם דיירי הקומות הנמוכות שאינם משתמשים במעלית צריכים להשתתף (כמדומה לי שבחוק מופיע שדיירי הקומות הנמוכות אינם חייבים להשתתף בהתקנת מעלית לבנין)
[ראוי לציין שחלק מהדירות הנוספות הם בקומת קרקע וגם דירות שהכניסה מחוץ לבנין]

תשובה:

שלום וברכה,

כל בעלי הדירות חייבים להשתתף בהוצאות שיפוץ המעלית. היח"ד שנוספו לבניין אם הם מושכרות, חיוב המכשיר לשלם עבור השיפוץ ולא השוכר. ואם הם נמכרו, חייבים בעלי היח"ד להשתתף בשיפוץ ככל הדיירים.

בהצלחה. 

מקורות:

יש הבדל בין התקנת מעלית לבין שיפוץ מעלית. בהתקנת מעלית לא ניתן לחייב את הדיירים של קומת קרקע. אבל בשיפוץ מעלית שכבר יש מעלית בקומה, והמעלית הוא רכוש משותף, וכל שיפוץ לרכוש המשותף חייבים כל השותפים בבניין להשתתף בהחזקתו. ולכן הן לפי הלכה והן לפי החוק חייבים כל בעלי הדירות להשתתף בשיפוץ – גם בעלי קומת קרקע שיש להם כניסה לחדר מדרגות. וראה כאן במקורות. אולם כל זה מעיקר הדין, אבל מאחר ובעלי קומת קרקע לא נהנים כלל מהמעלית ראוי לנהוג לפנים משורת הדין ולא לגבות מהם ככל הדיירים אלא ישלמו רק כחצי מההשתתפות שאר הדיירים.

לגבי תוספות יח"ד לא פורט בשאלה האם כל הדיירים הוסיפו יח"ד או שרק חלקם. ואם היח"ד מושכרות או שהם נמכרו.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל