לתרומות לחץ כאן

זוגיות – אינטרנט פרוץ

שאלה:

שלום הרב, אני נמצאת בנידה של אחרי לידה שכידוע היא נידה שאורכת זמן יותר מנידה רגילה.
השאלה שלי היא לגבי בעלי, התעוררה בי איזשהי תחושה ממש חזקה לגביו, עם ההיכרות שיש לי איתו שאולי הוא צופה בתכנים לא צנועים באינטרנט בזמן זה, מצד אחד אני אומרת שזה עניין שלו עם הקב'ה וזה יראת שמים שלו אבל מצד שני זה ממש שורף בלב!
כי זה מעלה שאלה שאולי אני לא מספיק בשבילו בגלל השינוי שנוצר בגוף אחרי הלידה וכו וכו…
אני גם מנסה לדון לכף זכות שזה אולי זמן שמאוד קשה עבורו אז יש לו נפילות, אבל אני ממש רוצה באיזשהי צורה לפתוח שיח איתו על זה כי זה משהו שממש מפריע לי וקשה לי לשמור את זה בלב, ממש קשה לי! וגורם לי להתרחק ממנו ולא לדבר איתו בגלל התחושה הזו, ושלא דיברתי איתו על זה, אשמח לשמוע אם זה נכון לעשות את זה ואם כן באיזה דרך, אני לא מחפשת לדבר איתו בשביל להוכיח או בשביל לרדת עליו או משהו פשוט בשביל השקט הנפשי שלי שלא יטריד אותי הספק אם כן או לא, וגם אם הוא כן ראה אז מעניין אותי לברר מה המניע לראות, אם זה סתם יצר הרע שהתעורר בו בגלל התקופה הזו שאי אפשר לגעת אחד בשני או כי אני כבר לא ממש מעניינת אותו ואז זה כבר עניין אחר שצריך למצוא לו פתרון איכשהו…
פשוט זה כבר פעם שלישית שעולה בי התחושה הזו לגביו ואני דיי נוטה להאמין לתחושות שלי בדרך כלל לכן זה מאוד מטריד אותי.

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הכואבת, אינני יודע אם להאמין לתחושות מסוג זה, אינני יודע ממה הן נובעות. גם הפרשנות שאת נותנת לכך כביכול את לא מענינת אותו שגויה לגמרי, צפייה כזו אף פעם אינה תחליף לחיי הנישואין עבור הגבר, יתכן שיש לו עוד יצר הרע מלבד מה שהוא מתעניין בך. ברור שלהתרחק ממנו זה הכי גרוע תמיד.

אבל יש פתרון מאוד פשוט אם לא רוצים לדבר ישירות על הנושא מה שעשוי להעליב ולהכעיס מאוד, אני מבין מדבריך שהאינטרנט שלכם בבית אינו מסונן כהלכה, כי אחרת זה היה בלתי אפשרי… אם זה נכון, אז ברור בעיני שבין אם ירצה בין אם לאו הוא נתקל בחומרים שפוגמים בחיי הזוגיות שלכם וביראת שמים שלו, אין אפשרות אחרת!

חובה על כל יהודי לדאוג לכך שהאינטרנט שלו במחשב ובטלפון יהיה מסונן כהלכה בסינון שאינו נתון לבחירה כל הזמן על פי קוד…

תדברי איתו על הנקודה הזו, שאת יודעת שאינטרנט כזה הוא הרס לבית וליהדות לחיים בכלל ולחיי הזוגיות בפרט, ואת רוצה להתחזק יחד ולעשות סינון לאינטרנט.

זה כבר לא משהו אישי אלא רצון משפחתי להתרוממות וזה לא מעליב.

בהצלחה רבה ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלום הרב, תודה רבה על התשובה!
    הרב צודק בעניין האינטרנט ובעלי מודע להרס של האינטרנט וממש רוצה להחליף פון, מקווה שיקרה בקרוב.
    אני הוסיף ואגיד למה התחושה הזו עלתה בי, היות ואני יודעת שהיתה לו נפילה בהוצאת זרע וזה לא קרה רק פעם אחת בתקופה הזו…
    לכן אני חושבת שהוא צפה במשהו, אז אולי הצפייה הזו זה לא תחליף לחיי הנישואין אבל זה מאןד כואב העניין הזה, למה רק אני צריכה לחכות ולשמור על עצמי בנידה, והוא יכול לספק את היצרים שלו לבד בעצמו, למה שיהנה ממראות של אישה אחרת?
    אישה רוצה שבעלה יהנה רק ממנה, לכן מאוד קשה לי לחשוב על להתקרב אליו אחרי שככה הוא מספק את עצמו לבד כאילו אני לא קיימת, הכאב הוא עצום!
    ממש לא באלי לטבול בבוא העת…

  2. את מפרשת ממש לא נכון! נפילה כזו עלולה לקרות בלי שום צפייה אסורה, מחמת עצם התמשכות ימי הנדה, יתכן גם שאתם לא מספיק מקפידים על שמירת ההרחקות הנהוגות בימים אלו, ואז המחשבה על חיי הזוגיות בבית גורמת לו לדבר הזה. זה לא סימן לכלום. כמו כן נפילה כזו עלולה להתרחש בשוגג או באונס ולא בהכרח במזיד חלילה, כלומר הוא לא "מספק את עצמו לבד", אלא הוא גבר שההורמונים שלו שונים לגמרי משל אשה, והתמשכות האיסור עלולה מאוד לגרום לו דבר כזה בלי שום קשר לאשה זרה.

  3. ברוך השם אנחנו מקפידים על כל ההרחקות שצריך, ועדיין יכול להיות שיהיה לו נפילה בעניין, טוב מקווה שאצליח להתעלות על רגשות אלו, תןדה רבה!
    בכל זאת הרב חושב שלדבר איתו על זה, זה לא טוב?

  4. אני חושב במאה אחוז שאין הצדקה לחשש שלך, מה שקרה הוא דבר טבעי לגמרי. ממילא אין סיבה להעליב, אבל איך שאת מרגישה. מה שכן חובה לדבר, והרבה ובנעימות, וזה בגדר "חכמת נשים בנתה ביתה", להחליף טלפון! אין מצב שלא להכשל בראיות אסורות בטלפון פסול, פשוט אין מצב, וזה הורס את הרוחניות את הבית, את הכל. ואפילו מי שנזהר ומצליח לא לראות כלום, הגמרא אומרת שנקרא רשע, ועוצם עיניו מראות ברע נקרא רשע! למה? כי מי ביקש ממך להביא עצמך לנסיון?! גם אם אתה מצליח! לא באים לידי נסיון ואז לא באים לידי בזיון.

  5. מילה לשואלת ברשות הרבנים. המשנה בפרקי אבות כותבת כי א’ מהניסים שהיו בבית המקדש זה שהכהן גדול לא ראה קרי ביום הכיפורים. מדובר באדם מורם מעם, אדם הכי קדוש (כהן גדול) ביום הכי קדוש (יום כיפור) במקום הכי קדוש (בית המקדש) מי בכלל חשב על כיוון כזה? אומרת המשנה שלמרות הכל היה צריך נס מיוחד בשביל זה! יתירה מזו, במסכת יוצא אומרת המשנה שלא סמכו על הנס הזה ולא היו נותנים לכהן גדול לישון כל הלילה שמא יראה קרי. גמרא נוספת יש על הסיפור שמובא בנביא שאלישע הנביא ביקר את האשה השונמית והיא הכירה שהוא קדוש שואלת הגמרא איך היא ידעה? התירוץ בגמרא שהיא מעולם לא ראתה קרי על הסדינים שלו! מכל זה לומדים שזה נורמלי לחלוטין לאדם מן השורה להיכשל וכל עוד הוא מתנהג נורמלי ולא מביא את זה על עצמו זה בסדר גמור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל