לתרומות לחץ כאן

לא מאמין במוות קליני – כפירה?

שאלה:

שלום כבוד הרב.
אני קצת מתבייש לספר אך יותר ממה שאני מתבייש, אני חפץ בתשובה:
יצא לי לשמוע סיפור של אדם שמספר על מוות קליני שחווה.
והוא סיפר על המשפט בבית דין של מעלה וסיפר כל מה ששאלו אותו וכו׳..
והוא אמר את כל הדברים שכתובים בדברי חז״ל.
ולצערי כששמעתי זאת חשבתי בליבי שהוא כנראה ממציא את זה כי זה מה שתמיד שומעים ולומדים בשיעורים ואולי לכן פשוט הוא סיפר את זה.. הוא באמת עבר מוות קליני וזה מוכח, אך חשבתי שאת מה שהוא מספר הוא סתם אומר.
ולאחר מכן חלשה דעתי, האם בכך שחשבתי ככה בעצם כפרתי בדברי חז״ל חלילה ?? וודאי שאני לא קראי חס ושלום, ולומד בתורה שבעל פה כמובן ומקיים את ההלכות מדרבנן.
אבל אני לא יודע להבחין בעצמי אם חשבתי ככה מתוך אי אמונה בדברי חז״ל חלילה, או מתוך ספקנות בגלל שהמון עדויות של אחרים ששמעתי לא סיפרו על כך שנשאלו בדברים האלו. (שזה יכול להיות בעצמו כפירה שכאילו לכאורה אני סובר מה קורה בבי״ד של מעלה על פי עדויות של אנשים ולא על פי דברי חז״ל הקדושים, אבל לא בהכרח כי אני יודע שדברי חז״ל נכונים
ואולי כך חשבתי בגלל שאחרים לא סיפרו את אותם דברים אז כנראה שמה שחווים במוות קליני והמשפט שחזל מדברים עליו זה משפט שונה. אני פשוט מבולבל מצער וקצת לחץ ולא זוכר מה חשבתי ולמה..)

האם יש על זה תשובה במידה וזו אכן כפירה? ואם חס ושלום זה כפירה האם זה חלילה ׳מאפס׳ את מה שעבדתי ברוחניות עד עכשיו כדין מי שפרק עול? תודה ומחילה על האריכות

תשובה:

אין כאן שום כפירה. לא כתוב בשום מקום בחז"ל שמי שעובר מוות קליני עולה לשמים ויש לו דין… אני מאמין באמונה שלמה שאדם שהולך לבית עולמו יש לו דין בשמים, ויש בית דין של מעלה, שכר ועונש, גן עדן וגיהנום, אבל מה מחייב אותי להאמין שאדם פלוני או אלמוני אכן חווה זאת ואחר כך חזר לכאן?

בשורות טובות ושבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב!
    כנראה לא הייתי מובן אבל אני חושש בגלל שלסיפורים דל אחרים כן האמנתי ואז כשאותו אדם סיפר את הסיפור שלו שתורם בדיוק למאמרי חזל נכנסה בי ספקנות. האם כאן זה שונה? תודה מראש ושבת שלום !

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *