לתרומות לחץ כאן

טבילת גברים – תשעה קבין או נטילת ידים 40 פעם?

שאלה:

בס"ד כאשר אין מקווה לדברים במה יש יותר מעלה: א. ט' קבין. ב. נטילה 40 פעם?

תשובה:

ברור שתשעה קבין עדיף, שהרי מקורה בגמרא בברכות דף כב עמוד א, ולא כמו נטילת ידים שמקורו מדברי קבלה, שם שנינו:

תנו רבנן , בעל קרי שנתנו עליו תשעה קבין מים טהור. נחום איש גם זו לחשה לרבי עקיבא ורבי עקיבא לחשה לבן עזאי ובן עזאי יצא ושנאה לתלמידיו בשוק. פליגי בה תרי אמוראי במערבא, רבי יוסי בר אבין ורבי יוסי בר זבידא: חד תני שנאה וחד תני לחשה. מאן דתני שנאה, משום בטול תורה ומשום בטול פריה ורביה, ומאן דתני לחשה, שלא יהו תלמידי חכמים מצויים אצל נשותיהם כתרנגולים. אמר רבי ינאי שמעתי שמקילין בה ושמעתי שמחמירין בה, וכל המחמיר בה על עצמו מאריכין לו ימיו ושנותיו. עד כאן. והיינו שתכליתה ל קולא זו למנוע ביטול תורה בהליכה למקווה, וביטול פרייה ורבייה, שיש שהיו נמנעים מלשמש כדי שלא יזדקקו לטבול.

על פרטי הלכה זו ואופן קיומה ראה כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל