לתרומות לחץ כאן

שקר בתיאום פגישות טלפוני

שאלה:

שלום
אני עובד כעצמאי בתחום הפיננסי אני בעל רישיון רישמי של המדינה לעסוק בנושא זה. מטרתי הראשונה היא להעלות מודעות לחסכון כספי ולגרום לקהל לקוחותיי לנהל את כספם בתבונה בכל נקודת זמן בחיים כעובדים וכפורשים. כעצמאי אני עומד לצד הלקוח כשומר סף למול היצרנים שהם הבנקים בתי ההשקעות וחברות הביטוח שלעיתים מפאת כמות הלקוחות הגבוהה שלהם, הם מזניחים לקוחות קצה (מבוגרים או כאלה שלא מתמצאים בנושא הזה)ופה אני עוזר להם ומוודא שהם משלמים הוגן ומושקעים על פי הפרופיל משקיע שהם.
כעצמאי אני פונה ללקוחות דרך הטלפון. יש לי רשומות שאני קונה (כמקובל) וכך אני מתקשר ומציע שירותיי. לבסוף אנחנו ניפגשים פרונטלית ואם יש ערך שאני יכול לתת אז ממשיכים.
לאחר הקדמה זו, שאלתי מתכנסת לנקודה שבה אני מרים צלצול ראשון ללקוח שעל פי רוב (כמעט ומוחלט) בדקה שתיים הראשונות לא מבין את השירות המקיף שאני נותן ויש נטייה לסיים את השיחה במהירות לכן כדי להשאירו על הקו אני אומר לו שהיות וכבר שוחחנו בעבר והתזמון לא היה טוב אני מתקשר כעת. כך הלקוח מרגיש מעין חיוב מסוים להישאר עוד קצת על הקו ולשמוע את דבריי בהרחבה היות ומבחינתו כבר שוחחנו בעבר.
זו הנק' הראשונה והאחרונה שבה הוא ישמע ממני סילוף כלשהו. הרגישות והחשיבות לכספם של האנשים היא נר לרגליי וברורה לי כשמש.
אני בעל תשובה מזה 4 שנים שומר תורה ומצוות ומשמש כגבאי במניין הנץ בבית הכנסת שלי.
האם הפתיח שלי בשיחה הוא מותר?
במקרה ולא, מדוע?
ומהו הפתרון המוצע של הרב?
תודה רבה

תשובה:

אני לא מאמין בשקר… יהודי צריך לדעת שפרנסה משמים והיא אף פעם לא מגיעה בדרכי רמייה, גם אם זה שקר לבן ולא משהו מזיק… תהיה נחמד בטלפון ובעזרת ה' אנשים ישמעו אותך. תנסה לחשוב מה הדרך להציג את התועלת בשלב כמה שיותר מוקדם בשיחה כדי שלא ירדו מהקו, אבל שקר זה לא ההשתדלות שלך.

בהצלחה רבה מאוד בכל מעשיך!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום לכבוד הרב המשיב,
    השאלה ותגובתך נגעו בי.

    אני רוצה להוסיף עצה חברית לשואל. אני דוגמא אחת מני רבות, במקכה שלי אני מאוד מודע עם מי דיברתי ועם מי לא דיברתי, כמוכן מסיבות חיים אני מאוד רגיש לאמת וצדק.
    לכן אם אחת הרשומות שלך תגיע אלי ואתה תהיה בצד השני של השיחה ותפתח כפי שתיארת זה עוד פירור קטן מהסדק של היושרה והאמון.

    לדעתי, אולי לנסות נוסח…
    שלום לכם, שמי כך-וכך אני עצמאי בתחום הפיננסי, אדם רווחי ומאוד ישר עם לקוחותיי. מאוד ארצה לפרט על כך אם זה זמן נוח. דע כי זה מועיל לרוב הציבור. אוכל לחזור גם במועד נוח אחר.
    (הכל בטון כנה ואמיתי)
    וכך או כך תגיע לנקודה שהתחלת ממנה, או שתקבל לא, או שתקבל כן, או שתקבל בזמן אחר בבקשה.

    בהצלחה צדיק :)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל