לתרומות לחץ כאן

לשקר בתביעה נגד חברות הביטוח

שאלה:

בהיותי בן 10 נפלתי בבית הספר,ואבי "ניפח" את המקרה וטען טענות שקריות כלפי חברת הביטוח שביטחה את בית הספר.
בסופו של דבר הגענו להסדר עם חברות הביטוח ואבי הכניס לחשבוני את סכום ההסדר.
כיום שאני גדול אני מרגיש לא בנוח עם זה,האם החובה עלי להחזיר את הכסף או בגלל שהייתי קטין אז אבי הוא שצריך להחזיר את הכסף,למרות שהוא הביא לי את הכסף?

תשובה:

שלום וברכה,

אסור לנפח ולהוסיף נזקים כדי לקבל פיצוי גבוה מהביטוח. ויש בדבר איסור גזל. במקרה שלך לא אתה פעלת בנושא אבל כיון שהכסף נמצא בידך אסור לך להשתמש בכסף. ולכן אתה צריך להודיע לספר על כך לחברת הביטוח ולומר להם שאתה רוצה להחזיר חלק מהכסף או שהם יימחלו לך.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. עם מי ידבר? עם איזה מזכירה מהמוקד הטלפוני של חברת הביטוח? הא אין רשות למחול אלא לבעלים. ואיני יודע אם שייך להגיע לשם. וגם מן הסתם אין להחברה רק בעלים אחד אלא הרבה שותפים או שיש מניות כו' ושום אחד לא יוכל לעשות דבר. אלא אם כן יפתחו שוב את התיק ויעשו ביקורת מי יודע מה יכול לצמוח מזה? לכן לכאורה צריך עצה אחרת.

  2. ההערות צודקות. אין עם מי לדבר ואם יהיה עם מי לדבר זה יכול לסבך ולהצמיח תביעה גדולה. לכן דינו כגזל שאין אפשרות להשיב ויש לעשות במעות צורכי רבים.

  3. לא לפנות לחברת ביטוח בפרט שלא נראה שיש אפשרות להחזיר, יתכן והכסף יגיע לכיס של אחד בפקידים. לכן לתת לבית כנסת או מקווה [מקום ציבורי] ולא לכולל וישיבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל