לתרומות לחץ כאן

חזרת חנות באינטרנט אחרי ביצוע עסקה

שאלה:

מי שביצע רכישה דרך אתר והביע הסכמה ונתן פרטי אשראי וכבר קיבל קבלה למייל וכו', ואחרי זמן התקשרו אליו מהחנות ואמרו שהמוצר אזל מהמלאי. זה היה במחיר מאד מיוחד, אז הקונה אמר שהוא מוכן לחכות וכו', אך בעלי החנות אמרו שהם לא יודעים מתי יגיע המלאי, וגם יתכן שזה יהיה קצת יותר יקר בגלל יקור עלויות שיש כעת בכל העולם וכו'. בפועל המוצר הגיע ממש כמה ימים אחרי הרכישה. ורק כעת הקונה רואה שמחיר המוצא ממש כמעט הכפיל את עצמו [התייקר בכמה מאות]. כאמור היה כאן פחות משבוע, כך שלא מסתבר שהמלאי התחדש בכזה מהירות בלי שבעל החנות יכל לדעת מזה שבוע לפני זה. ההרגשה שפשוט המוצר נמכר במחיר יחסית זול, ולבעל החנות לא היה שווה למכור בכזה מחיר וזה היה טעות שנשאר המחיר באתר. או לחלופין שנגמר לו מהמלאי של המבצע וכד', וכדי להתנער מהעסקה הוא אמר שנגמר לו המלאי וכו'
האם מותר לבעל חנות לעשות כזה דבר, והאם תאורטית ניתן לחייב אותו בדין למכור כעת במחיר של היותר זול
[יש לציין שזה חנות שבעליה שומרי מצוות וצייתי דינא]

תשובה:

שלום וברכה,

פוסקי זמנינו סוברים שמסירת פרטי אשראי נחשב לקניין סיטומתא, ולכן אם הקונה מסר את האשראי או ששילם באשראי חל קניין והמוכר לא יכול לחזור בו אם המוצר היה ברשותו בזמן הקנייה.

ולמרות שהקונה יכול לחזור בתוך 14 יום מזמן הרכישה [לפי המנהג], זה תנאי עם הקונה שיכול לבטל אבל המוכר לא יכול לבטל את העסקה. 

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ואם הקונה בשעה שהציעו לו לבטל התרצה כי לא ידע שזכאי בזכותו שלא לחזור בו. או שחשב שבאמת אזל מהמלאי. וכעת שנודע לו ההלכה וכן נודע לו שנהגו עימו שלא כהוגן ושבאמת היה במלאי. האם יכול לבטל הסכמתו. או שכיון שכבר נתרצה – נתרצה

  2. מחילה בטעות אינה מחילה ולכן יכול לחזור ולדרוש שיקיימו את העסקה. ויתר על זה אם המכירה חלה הרי זה שלו, ולא מועיל מחילה אלא צריך שיכוון להקנות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל