לתרומות לחץ כאן

חיוב תשלומים במקרה של תאונה

שאלה:

א. לפני כשנה יצאתי עם רכבי מחנייה, הבטתי במראה וראיתי רכב במרחק שאינו מעכב את היציאה לכביש. התעכבתי כמה שניות ויצאתי לכביש מבלי להביט שוב במראה. לאחר שעמדתי עם רכבי בכביש כשתי שניות נכנס ברכבי נהג רכב שנסע במהירות מופרזת שאינה תואמת את תנאי הכביש ונגרם נזק לשני הרכבים. הנהג שפגע בי טוען שיצאתי מהחנייה בפתאומיות בלי לאותת ובלי להביט במראה, ואני טוען נגדו שהוא נסע במהירות מופרזת שאילו נסע במהירות סבירה הוא בוודאות היה מספיק לעצור. מי צודק על פי דין תורה?
ב. יש לי ביטוח שמכסה על הנזק שנגרם לו (למעט השתתפות עצמית ועליית הפרמיה שעלי לשלם לחברת הביטוח במידה ואצא אשם) והנהג הפוגע תובע אותם לבית משפט על סכום גבוה מאוד כדרך התובעים שמפריזים מאוד במידת הנזק. מנגד, כיוון שלנהג הפוגע אין ביטוח ויש לי מסמכים שמפריזים במידת הנזק שלי אני לא תובע אותו לעת עתה. שאלתי היא, אם וכאשר אזכה בתביעה, האם על פי דין תורה אני יכול לדרוש ממנו לשלם את הנזק שנגרם לי באיום שאם לא כן אתבע אותו לבית משפט והוא ייאלץ לשלם יותר, או שאיום כזה אסור ועלי לגשת לבית דין עם טענה לתשלום הנזק האמתי, מה שלא בטוח ששווה את הטרחה?

תשובה:

שלום וברכה,

על השאלה הראשונה צריך לבדוק היטב לפי חוקי התנועה מי נחשב המזיק ומי הניזק, במקרה שלך שתבעו אותך, עדיף שנמתין לפסיקה של הבית משפט, אם יקבעו שאתה פטור הרי זה סימן שהוא המזיק ואתה הניזק ולכן אתה לא חייב לשלם, והוא חייב לשלם לך על הנזק שעשה לך. ואז תוכל לומר לו שישלם לך על הנזק, ואף תוכל לאיים עליו שאם לא ישלם אתה תובע בבית משפט. וכמובן אסור לך לבצע את האיום, והאיום הוא לשם איום. ואם הוא יסרב לשלם תצטרך לפנות לבית דין.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל