לתרומות לחץ כאן

בעל מקצוע שדורש פיצוי- האם אחריות השוכר או משכיר

שאלה:

אנו משכירים דירה (שנעשה נזק ודליפה בגג והגיעה לתקרה של השוכרים) ,הבאנו בעל מקצוע לעבוד אצל השוכר שלנו. השוכר דחה את הגעתו של בעל המקצוע ליום אחר (כי לא התאים להם זמן ההגעה של בעל המקצוע באותו זמן)ולבסוף השוכר ביטל לגמרי את אפשרות כניסתו של בעל המקצוע לדירתו בטענה שהוא(השוכר בעצמו) יעשה את עבודת הצביעה של התקרה כדי שלא יכנסו לבית כי לא נח להם. בפועל בעל המקצוע פינה לכך יום עבודה אחר (בלי שידע שבסוף יבטל השוכר שלנו את הגעתו),הביא ציוד,רכש ציוד, הניח ציוד אך לא הורשה להיכנס ולבצעה. כעת בעל המקצוע דורש פיצוי על כך. שאלתנו: האם זו אחריותינו כמשכירים(הרי לא אנחנו ביטלנו הגעת בעל המקצוע) או אחריות השוכר(שביטל את הגעת בעל המקצוע לדירה) לשלם לו פיצוי? האם יש בכלל חובת פיצוי? כי בפועל הוא לא התחיל עבודה עדיין אלא רק הניח ציוד ואם כן יש חובה מה נכון לשלם לבעל המקצוע?
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

המשכיר שהזמין איש מקצוע והשוכר ביטל ולא נתן להיכנס, הרי זה אונס מצד המשכיר ולכן לא חייב לשלם על ביטול ההזמנה. אולם צריך לשלם לפועל על מה שהגיע לעבוד ועל המוצרים שרכש עבור התיקון.

השוכר לא יצטרך לשלם כיון שהוא לא שכר את האיש מקצוע, וכן למשכיר לא חייב לשלם כיון שהוא בעצמו מתקן ומרוויח למשכיר במה שהוא מתקן לבדו.

בהצלחה.

מקורות:

פועל שהגיע למקום העבודה הרי זה תחילת מלאכה ואם ביטל את הפועל אחרי שהגיע למקום העבודה חייבים לשלם לו עבור כל המלאכה, אולם אם הביטול היה מחמת אונס לא חייבים לשלם לו עבור הביטול – שו"ע סימן שלג סעיף א. גם במקרה שהיה אונס ולא חייב לשלם יש לשלם את מה שהגיעו למקום העבודה – נתיבות שלג, ה וסימן שלה, ב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל