לתרומות לחץ כאן

קללה

שאלה:

שלום כבוד הרב,לפעמים כשאני מגיעה לכעס גדול ונקודת רתיחה זה קורה כשאני רבה עם אחי ,לא מסתדרים,ותמיד מתווכחים על שטויות ויצאה לי קללה ומילים קשות וזה לא בכוונה חס ושלום ,כי הוא פשוט יודע לגעת לי בנקודות של הרתיחה ובאותו זמן אין לי שליטה על הפה (מעדיפה לא לפרט את הקללות)ממש מתביישת בעצמי וישר מתחרטת לא מצליחה לשלוט על הפה בשעת כעס ,מרגישה שזה גם מה שמעכב לי את הזיווג ,איך אפשר לתקן את זה ,מרגישה שזה התיקון שלי ?..איך אפשר באמת בשעת כעס לא לקלל?במיוחד כששומעים במדיה מילים לא נקיות וקללות מכל סוג ,אי אפשר להימנע מכך מלפלוט גם את המילים האלה בעצמי..

תשובה:

ראשית נתחיל מהסוף. אכן הטלויזיה והאינטרנט משחיתים את הנפש, ואינני מבין כיצד אדם בר דעת צופה בהם ומשחית את נפשו, רוחנית מוסרית ואנושית. אז תיקון ראשון, להמנע מכל הזבל הזה!

מלבד זאת, באמת חובה לעשות עבודה עצמית גדולה בנושא של הכעס, אין מה לעבוד בודד על ענין הקללות, צריך לעבוד שלא לכעוס כל כך חזק עד שמאבדים עשתונות. הכעס שורשו כפירה, שאדם חושב שהשני פוגע בו ולא מאמין בהשגחת ה'. צריך להיות קצת יותר מאמין ומכיל וכך פחות כועסים. אין בזה הוקוס פוקוס, אלא באמת הרבה לחשוב על הדברים ולתרגל אותם במחשבה, כך שכאשר זה יבוא לידי מעשה התגובה כברתהיה הרבה יותר מרוככת.

בשורות טובות ושבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב!על התשובה המפורטת !בעה שהדברים יפעלו עליי לכדי מעשה ואכן אני מרגישה שאני צריכה לעבודה על האמונה,שבת שלום ומבורך !!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל