לתרומות לחץ כאן

קריאת זוהר בגירסה לסגולה

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

באתי לשאול לכבוד החכמים כאן על ענין קריאת סתם של זוהר אף ללא הבנה להיות דבר טוב המועיל למתק דינים ולתועלת כללי. ראיתי בשיעור של הגאון הרב שלמה עמאר שהמליץ לקרוא הזוהר אף אם לא יבין כלל ויש תועלת עצום בזה, ושכך הרבה עשו והצליחו.

אם לא שמעתי זה מן איש מכובד מאוד כמוהו, לא הייתי לוקח זה לשאלה, שאין כך השביל הרגיל מדורי דורות, אלא ש"ס ופוסקים ואז יש פתח להתחיל בקבלה. מ"מ מחמת חשיבות הדובר באתי לשאול אם כדאי זה לבני אשכנז ואם כן צריך לעשות טבילה רק לקריאה בעלמא? ראיתי ראוי לשאול כיון שאצל בני אשכנז לא נוגעים בזוהר עד שיהיה ראוי וגם בזה לומדים בסתר כאילו הדבר פיקוח נפש ללא ידיעת אף אחד.

דרך אגב הרב הגאון שלמה עמאר בעל מידות טובות באמת, מומלץ לכל באי העולם לצפות בשיעור שלו על ספר מסילת ישרים על ענין ענווה ואני מבטיח שלא תמצא בדור זה שיעור שמלמד האדם להיות בעל מידות טובות כזה. לצערינו יש אף בתוך קדושה ערבוב היצר ויכול להימצא לפעמים אנשים חכמים מאוד אבל ללא מידות הראויה למדרגתם, שיעור כזה יפתח ענין של מי שיראנו.

תודה

תשובה:

שלום וברכה ידידי, ראשית היינו שמחים לשמוע ממצב הבריאות של אשתך שציינת ואנחנו מתפללים, ולעצם שאלתך, יש סגולה בלגרוס זוהר לטהרת הנפש, נכון הדבר שבני אשכנז לא הכירו זאת ולא נהגו בכך, אבל זה קיים. אין לזה קשר עם ההמנעות מלימוד קבלה למי שאינו ראוי, זה לא לימוד אלא קריאה לסגולה, וגם הזוהר אינו בדוקא דברי קבלה, יש שם הרבה נגלה ומדרשים. בכל מקרה אין ספק שלימוד גמרא מתוך הבנה קודם ועדיף על גריסת זוהר מה שנהגו בו יותר מי שאינו מסוגל ויודע ללמוד.

שבת שלום ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל