שאלה:
שאלה:
אם מי שמברך את
כל-הברכות של הקידוש/הבדלה
הינו כן-שומר-שבת,
-האם מותר למי שמברך-את-הברכות,
-להעזר ב-מחלל-שבת-בפרהסיא,
-בשביל להשלים שתיה
של שיעור-היין של-הקידוש
או של-ההבדלה ?
-מציין שבמקרה הזה,
-אם מברך-הברכות
-לא-יעזר במחלל-שבת-בפרהסיא
-בשביל שתית-שיעור-היין,
-אז הוא לא-יברך-כלל,
-את כל-הברכות,
-כי משקאות כגון: יין/תירוש/תפוזים/קפה,
-הוא עצמו אינו-מסוגל-לשתות,
וגם לחם-וכדומה,-הוא אינו-מסוגל-לאכול,
-מסיבה-בריאותית.
תודה,
תשובה:
שלום וברכה
אפשר שאת היין ישתה אדם אחר שאינו שומר שבת.
רפואה שלמה ובשורות טובות.
בדגש-על-כך שהוא לא-סתם:
אדם-אחר,-שאינו-שומר-שבת.
-הוא:
אדם-שאמור-להיות-יהודי,
-אבל עד-כה
הוא-מחלל-שבת-בפרהסיא.
-ואינו-מתבייש-לחלל-שבת גם בפני-אדם-גדול-שמכבדים-אותו.
-אם הוא היה מברך-את-הקידוש,
-הוא לא-היה-יכול
-להוציא-ידי-חובה-אחרים.
-אבל לעזור-בשתית-היין
-הוא-כן-יכול ?
תודה,
על זה דיברנו כמובן.
יש פתרון פשוט. להשתמש במיץ ענבים/יין מבושל.
באמת ?
-האם יהודי שמחלל-שבת-בפרהסיא,
ואינו מתבייש בכך גם בפני אדם-גדול-ומכובד,
-יכול להוציא-ידי-חובת
קידוש או הבדלה,
-אם הוא מקדש/מבדיל עם יין-מבושל/תירוש ?
-זאת הבעיה-היחידה ?
-והרי זה לא סתם-חילול-שבת, זה חילול-שבת-בפרהסיא,
-בלי-בושה-מפני
-אדם-גדול-ומכובד.
-עדיין-מספיק
יין-מבושל/תירוש ?
תודה,
ודאי שלא, להוציא ידי חובה הוא לא יכול כפי שהוא לא מצטרף למנין ואינו עולה לתורה ועוד.
רשמתם:
אפשר שאת היין ישתה אדם אחר שאינו שומר שבת.
תוספת לשאלה:
אפשר שממש את כל שיעור היין ישתה האדם האחר שמחלל שבת בפרהסיא ?
-או שרק להשלים את שתית שיעור היין מותר לו,
-אבל אינו רשאי לשתות את לחלוטין את כל שיעור-היין,
-בעוד המברך לא ישתה כלום ?
תודה,
המברך יטעם לפחות טיפה.
השאר תגובה