לתרומות לחץ כאן

סמרטפונים ופייסבוק

שאלה:

אני שואל באמת מתוך כאב:
האם זה בסדר שאשה תעבוד עם סמרטפון פרוץ, בכל הזבל שיש באינטרנט. תשתמש בואצפ, פייסבוק,איסנסטגרם וכו'? הכל לצורך ה'פרנסה'?
איפה היראת שמים שלה תהיה אחר כך אחרי כל מה שתראה שם? איך היאתאריך את בעלה האברך הצנום שלומד רק תורה, ומקבל מלגה זעומה של 1000 שקל? לא נמאס מהדבר הזה שבשם הפרנסה הכל מותר?

תשובה:

וכי מי זה אמר ש"הכל מותר"? בכלל לטעמי מעטים האנשים שזקוקים לסמארטפון לצורך פרנסה, ברוב העבודות מספיק המחשב הנייח. ויש הבדל גדול מאוד בין הדברים.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. על זה בדיוק דיברתי. אני הקטן בדיוק מבין כמו הרב. הסביבה החרדית שכל אחד (כולל אברכים, מעטים אבל יש, מוציאים את האייפון בחוצפה בבית הכנסת ומראים אחד לשני סירטונים שנשלחו בואצפ, וכל ה"היתר" שלהם הוא שהם צריכים לשלוח תמונות לסחורה שהתחילו למכור, ואת ה לא תוכלו לעשות בבית?) אלפי אנשים משתמשים רק במחשב עם סינון גבוה ומצליחים להגיע לתוצאות טובות במסחר ובפרנסה בכלל.
    חלילה לא התכוונתי שהכל מותר על דעת הרבנים, אבל לצערי נכנס חזק לתוך המחנה החרדי, דבר שפעם היה פשוט וברור שהוא מוקצה, ופתאום (מיעוט באמת אבל קיים) נערות שעד לפני יומיים היו בנות יעקב, רק מתחתנות, ומתחילות עם אייפון רק לעבודה. ואחר כך מחכניסות אותו לבית בשקט בי שהילדים יראו ורק בשעות מסויימות. ובסוף בריש גלי מוציאות אותו. והכל באיצלה של פרנסה. הבעיה היא שמאז שהתחילו ה'מוגנים' שצריך לזכור: אין להם חסימה של נטפרי כלל. אולי הם משתמשים בדפדפן של נטפרי אבל הכל פתוח שם באפליקציות וואצפ שעליו אין כלל סינון מה שולחים לך (חוץ מהבעיה הקשה שבכתיבה חלילה מותר הכל והקירוב בן גברים ונשים נהפך לדבר של מה בכך).
    אבל חוץ מזה, היום הרבה מסתובבים עם זה בריש גלי כולל נשות אברכים ומיעוט אברכים וסומכים על זה 'מוגן' 'צרכי פרנסה' וכו', ובפועל יכול להיות שיש להם אבי אבות הטומאה ביד ולא מוכשר ולא מוגן ולא כלום (כמו שאני יודע מקרוב על כמה) כי עצם זה שיש את הגושפקנא של זה שיש מוגנים, אף אחד לא בודק ול רואה ולא יודע. כתבתי את כל זה מצער ועומק הלב. כי באמת כואב לי לראות אנשים שלהבת השם נמחקת להם…

  2. קודם כל אני חייב למחות על כבוד התורה, מתוך ריסי עינייך ניכר בשאלה שלך זילזול באברכים הקדושים והטהורים.
    דבר שני, אל תניח הנחות, תבנה עליהם בניינים ואז תקשה קושיות, קודם כל תבדוק אם ההנחות שלך נכונות.
    דבר שלישי, יש חרדים ויש "חרדים", מי שקצת אכפת לו מהיראת שמיים שלו, לא מכניס את המכשיר הזה לבית, ובטח ובטח שלא מכשיר שאינו מסונן.
    אצל אשתי לדוגמה המכשיר נשאר בעבודה, אבל אה"נ אם זה מקרר ביראת שמיים את הבחורה עדיף עבודה אחרת.

  3. ר' יצחק אני חושב שאתה לא כותב יפה ונכון, גם המגיב לא כלל אף אחד ואדרבה הדגיש שמדובר בתופעה שולית, אבל היא כואבת, ובזה הוא צודק, חלילה לא היתה לו כוונה לזלזל באברכים.

  4. אכן כמו שהדגשתי מעט, תופעה שבשוליים, אבל בגלל שהיא מגיעה ממקום כל כך של אנשי מעלה היא כואבת יותר. ראיתי במו עיניי, מקורב אליהם מאוד ולכן הצער גדול שבעתיים שזה עובדות ולא שמועות. אבל שוב אכן, מעט מן המעט, וכן אצל נשות האברכים זה מעט מן המעט אבל קיים.
    כל העולם עפר וכפוף לבני התורה ובחיים לא דיברתי סרה כנגד מחזיקי העולם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל