לתרומות לחץ כאן

קושי הבעל כשימי הנדה מתארכים / זוגיות נכונה

שאלה:

שלום הרב, ברוך השם אני ובעלי שומרים נידה ויש פעמים שהנידה קצת מתארכת ובעלי יכול להוציא זרע לבטלה, העניין הזה קצת מעורר בי כעס, כי מצד אחד אנחנו שומרים והשמירה זה לא דבר שהוא קל לא לי ולא לו ובאיזשהו מקום אני לא מבינה מה הבעיה לחכות עוד קצת זה דבר שמאוד מקומם אותי גם בגלל שזה איסור חמור בתורה, אני יודעת שהוא לא באמת נהנה מזה בסופו של דבר הוא גם מתחרט שנפל בעוון זה אבל אשמח לדעת אם יש לרב עצה בשבילי כי זה דבר שמאוד מקומם אותי, תןדה רבה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך בצער, אבל אני חושב שחובה לדעת שני דברים מאוד מאוד חשובים! אחד, את לא המנהל הרוחני של בעלך נקודה! כלומר, מה שנוגע לשניכם יחד כמו שמירת הנדה, זה נוגע אליך כמובן מאוד, אבל מה שהוא נכשל באיזה עוון מה זה קשור אליך? אחד הדברים שהכי הורסים ומקלקלים שלום בית, זה שבן זוג מתערב ומביע ביקורת על התנהגות של בן זוגו, זה מלחיץ מכביד וחונק, וגורם להרבה מרירות אצל השני, וחבל. את צריכה לגמרי לצאת מזה כי זה לא התפקיד שלך. לא רק לא להגיד לו שזה םשוט אלא גם לא לעסוק בזה בחשבה זה לא הענין שלך. הוא מצידו גם לא אמור לשתף אותך, אנשים חושבים שבכל דבר חובה לשתף את בן הזוג, זה לא נכון, הוא לא חייב לספר לך על כל כשלון שלו, זה לא פוגם כלום בזוגיות מה שהוא שומר את הכשלון הזה בינו לבין עצמו, אדרבה, תלמדי אותו לא לספר על כך.

שתים, חשוב לזכור, שעם כל חומרת הענין של זרע לבטלה, עדיין איסור נדה חמור פי כמה וכמה, ולכן לעולם אל תקלו ראש בענין הנדה בגלל החשש הזה שלא יעמוד בפני יצרו.

בשורות טובות וחיים טובים ומאושרים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל