לתרומות לחץ כאן

יחסי חברות עם חברה גויה

שאלה:

שלום לצוות הרבנים.
יש עניין שכואב לי ולא יודעת מה לעשות לגביו.
אני צעירה עובדת עם בחורה ערביה, מתוקף העבודה התחברנו, היא נותנת לי תחושה שאני לא לבד ויש איתי חברה ביום יום. היא אדם טוב, מכבדת הדת שלנו, ועושה מעשים טובים עם בני אדם בסה"כ.
קראתי בסידור והיא ישבה לידי, ושאלה מה זה שם השם. לצערי הצבעתי עבורה עליו, תוך אמירה שלא תגיד בקול. היא קראה בקול והסברתי לה שאסור. היא טענה שבגלל שהיא גויה מותר לה.. ואחכ אמרה את זה גם לאדם אחר.
אחר כך היא כתבה את השם, ואז אמרתי לה שלא עושים זאת וניסיתי לעצור אותה, והיא הבינה וקרעה את השם. לקחתי את הדפים שהיא קרעה ושמתי בסידור.
אני מאוד עצובה ממה שקרה ולא מנעתי זאת..
בנוסף זה היה באווירה פחות רצינית ככה שלא ממש הגבתי בכעס כי היינו בסיטואציה קלילה.לצערי. היום כתבתי לה הודעה ארוכה שהייתי צריכה לא לדבר איתה בכלל אחרי המעשה ולכעוס עליה, ושמעתה לא תזכיר זאת שוב אם היא רןצה שנמשיך להיות חברות לעבודה. אני מניחה שכשהיא תראה זאת היא תבין ותתנצל..
האם מותר לי להמשיך להיות חברה שלה, לאחר שהבהרתי לה בהודעה שזה חמור ופגע בי מאוד?
מה בנוגע לשם השם שהיא כתבה שקרעה לשניים, כיצד לנהוג בו?
וכיצד אוכל לכפר על כל מה שקרה?
תודה וסליחה על ההפרעה.

תשובה:

שלום וברכה

אין כל צורך בכפרה, את לא אחראית למעשיה של אותה נערה ערביה, זה עסק שלה עם הבורא בלבד, זה בסדר גמור שאת שומרת על קדושת השם, זה חשוב ונכון, אבל לא לקחת אחריות על מעשיה שלה, זה לא נכון. מה שחבו הוא תמיד בכל חברות עם מי שאינו ירא ה', זה יכול להיות ערביה ויכול עוד יותר להיות יהודיה שאינה שומרת מצוות, לשמור שלא להסחף אחריה לערכים שלה, לשמור על אוירה תחושות והנהגות של בת ישראל כשרה בכל הליכותיך.

ברכה והצלחה ויום טוב.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל