לתרומות לחץ כאן

המשך

שאלה:

תודה לרב על התשובה, ניסיתי לדבר עם בעלי ולומר לו שאפשר בלי נדר להפריש מעכשיו ולעגל את הסכום כדי שהצטמצם מהעבר שלא הפרשנו. אם למשל אמורים להפריש 75 שח לעגל ל 100 שהצטמצם לאט לאט על מה שלא הפרשנו מהעבר וככה זה לא קשה מדי ואת הכסף יכול לתרום בלי נדר לבית כנסת כשהוא עולה לתורה או משהו כי גם ככה לפעמים עולה לתורה . האם זה אפשרי? הוא אמר שיחשוב על זה אבל שלא בטוח כי מבחינתו זה נחשב למעשר לילדים . 2 שאלות בהקשר זה גם האם זה אפשרי ודבר שני , האם אפשר חלק מהסכום להחשיב למעשר לילדים ולא להפריש מכל הסכום שנצבר אלא רק חלק?

ושאלה שניה לגבי נדרים :
לפני כמה שנים החלטתי בלי נדר להתחזק יותר בלשון הרע ואני לא זוכרת איך אמרתי את הדברים ומפחדת שאם יש לפעמים מעידות אני עוברת אולי גם על נדר . לא נראה לי שאמרתי נחרצות אלא התכוונתי בלי נדר להשתדל יותר ..האם עליי לחשוש גם מנדר? היו פעמים שהיינו יושבים בשולחן שבת וכשהיו מדברים לשון הרע הייתי קמה והולכת לחדר והיו אומרים היא הלכה כי לא מדברת לשון הרע ולא יודעת מה עניתי או אמרתי. היום אני לא קמה מהשולחן לפעמים מנסה להעביר נושא, לפעמים אומרת שזה לשון הרע,לפעמים אומרת בלב שאני לא מקבלת את הדברים שהם אומרים ולפעמים מועדת לצערי . האם עליי לחשוש גם מנדר אם לא זוכרת את הניסוח של מה שאמרתי או שאולי זה שהייתי קמה והולכת נחשב למעשה טוב שצריך להמשיך?

ודבר נוסף, פעם לקחתי על עצמי בלי נדר לברך על המחיה פעם אחת ביום ומאז עשיתי התרת נדרים והייתה תקופה שלא אמרתי . לא תמיד זוכרת .עכשיו בלי נדר משתדלת יותר. לא זוכרת גם פה מה היה הניסוח??

לפעמים בחודש אלול אני עושה חשבון נפש וחושבת איפה עוד אפשר להתחזק בלי נדר ואז משתדלת בדברים מסויימים אבל לא זוכרת איך מנסחת את הדברים . עליי לחשוש מנדר ?

סליחה על השאלות לפעמים במצבי לחץ או חרדה כלשהי אני נזכרת בעבר ונלחצת עוד יותר

תשובה:

1. יש אפשרות מקובלת, לקחת את כספי המעשר ולהפקיד באיזה גמ"ח הלוואות שבינתיים יעשה מצוות עד שהילדים יגדלו ויבואו לגיל נישואין ואז לתת להם את זה. בכל מקרה לא לריב על הענין.

2. אין לחשוש לשום נדר! באחריות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל