לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

ביטול מצוות ציצית

שאלה:

שלום לכם

ראיתי הלכה בשולחן ערוך "יתעטף בציצית ויברך מעומד" רציתי לשאול אתכם האם בגלל אותו הלכה שנפסקה בשולחן ערוך אני מבטל מצווה מהתורה של ציצית כל יום כשאני לא מתעטף בטלית גדול בתפילה כלומר שאני מניח תפילין ולא מתעטף בטלית גדול בתפילה

תשובה:

אין חיוב דוקא טלית גדול, ואם יש לך טלית קטן כשרה בגודל מספיק אתה גם יוצא ידי חובת מצוה זו. מנהג רוב בני אשכנז הוא שרק לאחר הנישואין מתעטפים בטלית גדול.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. לא מעט אנשים הולכים עם טלית קטן שאין בה שיעור,כמדומני שרק טלית קטן מידה 8 יש בה שיעור לכל הדעות.
    נוסיף את העובדה שלא מעט הולכים עם ציצית שאינה צמר רחלים (כמובן שבני ספרד כן מקפידים) אבל בני אשכנז יש מהם שהולכים עם טלית קטן שאינה צמר,ואם כן יתכן ומפסיד בידיים מצוות ציצית כשלא נוהג להתעטף בטלית גדול בתפילה,לא חבל?

  2. נסביר את דבריך, יש מחלוקת ראשונים אם בגד שאינו צמר או פשתן חייב בציצית מהתורה, מדרבנן הוא ודאי חייב ויש בו מצוה דרבנן, השו"ע פסק לעיקר כדעת הסוברים שבגד משאר מינים חייב רק מדרבנן ולכן ספרדים יותר מקפידים על טלית קטן צמר, והרמ"א פסק כסוברים שגם בגד משאר מינים חייב בציצית מהתורה. בבגד כותנה שיעור חזון איש הוא במידה 9 בבגד צמר כבר בפחות, יש לבדוק עם המוכר.

  3. ישר כח.
    ואחרי הכל, מי שלא מתעטף בטלית גדול בכלל והולך עם טלית קטן שאינה במידה מספקת או שאינה צמר,יוצא שיתכן ולא מקיים מצוות ציצית מהתורה,וחבל.
    אז מדוע לא להתעטף בטלית גדול מיד בהגיעו לגיל מצוות? חבל.

  4. שגיא ידידי!!! אנחנו לא גרי צדק ולא המצאנו את היהדות אתמול, קהילות רבות נהגו במנהג זה מטעם שאמנם תמוה אבל הוא כבר מ8פיע במהרי"ל שהיה מרבותינו הראשונים! אז כל אחד יעשה כמנהגו [גילוי נאות כבן למשפחה מערב אירופאית מנהגינו להתעטף בטלית כבר מהבר מצוה, אבל כל יהודי מזרח אירופה לא נהגו כך מאות רבות של שנים]. מנהג ישראל זה דבר חשוב ויש להחזיק בו בגאווה כל אחד לפי מנהג אבותיו.

  5. במהרי"ל כתוב שפרשת נישואין נסמכה לפרשת ציצית לרמוז שרק מגיל זה מתעטפים בטלית. זה פלא, מה גם שהמצוה היא גם בטלית קטן, אני מבין שזה יותר רמז כזה אבל עצם הטעם אולי היה בדלל שזה היה לבוש מכובד, אינני יודע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל