לתרומות לחץ כאן

תמחור של קבלן שיפוצים

שאלה:

קבלן שיפוצים מקבל עבודה . העבודה היא 2000 ש"ח והחומר עולה לאדם פרטי 8000 אבל בגלל שהוא שיפוצניק הוא מקבל את החומר ב6000 (כאשר הוא לא משלם מע"מ וכך זה ההסדר עם הרבה קבלנים) השאלה שלו היא האם הוא יכול לומר למזמין העבודה שישלם לו 10000 על החומרים והעבודה למרות שבפועל הוא משלם רק 6000 +2000 (הוא אומר שכך הרבה קבלנים עובדים).

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לקבלן להציג את הסחורה בסכום של 8,000 ש"ח, ואת העבודה בסכום של 2,000 ש"ח. אבל צריך להיזהר משקר, ולכן אסור לקבלן לומר שהוא קונה את הסחורה ב8,000 ש"ח, אלא עליו לומר שהוא גובה עבור הסחורה 8,000 ש"ח. ומותר לו להוסיף ולומר שגובה עבור הסחורה מחיר שוק אבל לא יאמר שכך הוא שילם עבור הסחורה.

בהצלחה. 

מקורות:

הקבלן הוא לא שליח של הלקוח אלא הוא קונה ומוכר. אם הקבלן היה שליח לקנות את החומרים, אסור לו לגבות מהלקוח מעבר למה ששילם בפועל. אבל קבלן הוא לא שליח אלא הוא קונה לעצמו ומוכר ללקוח, ולכן אם קנה את החומרי בניה והחומרי בנייה נאנסו בידו, לא יכול להפיל את ההפסד על הלקוח, כיון שהחומרים שייכים לקבלן והאחריות עליו. ולכן מותר לקבלן לגבות מחיר שגובים בשוק. 

אחרי שהסקנו שהקבלן הוא קונה ומוכר מותר לו למכור במחיר שגובים בשוק, ולכן אם היה אדם שמזיק לקבלן את החומרי בנייה, חייב לשלם לפי המחיר של השוק ולא לפי המחיר שמשלמים קבלנים, וכיון שהערך האמתי של החומרים הוא לפי הנמכר בשוק מותר לקבלן למכור במחיר שוק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל