לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

ארץ מבורכת לשומריה

הרב יהושע אלט

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חנם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

ארץ מבורכת לשומריה

 

ניסים גלויים רבים קרו לחקלאים שקיימו את חוקי השמיטה. הרידב"ז מתעד כיצד החקלאים הראשונים שהתיישבו בארץ ישראל לא שמרו על חוקי השמיטה במשך ארבעה שמיטה ברציפות. וכך, משנת 1889 ועד 1917, בכל שנה שלאחר שנת השמיטה המופרת, התרחשו אסונות גדולים בשדות, עד כדי כך שב-1918 נאלץ שליש מהאוכלוסייה לעזוב את ישראל. אולם בשנת 1972, כפי שמתועד, חלה גידול לא פרופורציונלי של תוצרת בשדות רק של חקלאים שהתכוננו לשמירת שמיטה בשנה הבאה, בדיוק כפי שהתורה מבטיחה (ויקרא כה:כא,כב).

ר' בנימין מנדלסון (1904-1979), רב מושב קוממיות, כתב על הניסים הרבים שחקלאי המושב היו עדים להם בעת שמירת השמיטה. הנה אחד הסיפורים הנוקבים שסיפר: "זה היה בשנת 1953 רק אחרי שנת שמיטה ולא הייתה לנו חיטה לזרוע. לא רצינו להשתמש בזרעי חיטה משנת השמיטה, והזרעים היחידים שיכולנו למצוא מהשנה השישית היו שבורים ולא מתאימים לשתילה. החקלאים ביקשו ממני עצה ואמרתי להם שמכיוון שהם לא מוצאים חיטה אחרת עליהם להאמין בה' ולנטוע כמו שאומר הירושלמי. הכפרים סביב קוממיות לעגו לחקלאים הדתיים על שתילת אותם זרעים ואמרו להם שיספגו הפסד עצום. למרות זאת, הם המשיכו. בשנה השמינית ההיא לא היו גשמים בתחילת החורף וכל זרעי אלה שחרשו את הארץ בזמן השמיטה ונטעו מיד בתום השמיטה מתו באדמה היבשה. אבל עבור חקלאי קוממיות, שהחלו לחרוש רק אחרי סוכות ושתלו בחודשים הראשונים של החורף, הגשם הגיע בדיוק בזמן. באורח פלא, הזרעים הפגועים צמחו לחיטה איכותית". ר' מנדלסון סיכם: "זה היה סימן שה' שולח את ברכותיו לשומרי השמיטה".

סיפור מרתק נוסף שכתב ר' מנדלסון היה הסיפור הבא. "בחודשים הראשונים של שנת השמיטה 1959, זה מה שהתרחש. מזון לבעלי חיים גדל בשדותינו מזרעים שנשתלו לפני השמיטה. ביום שישי אחד הגיעו נחילי ארבה והחלו לטרוף את השדות הסמוכים. כמה מהחקלאים שלנו פנו אליי והביעו את פחדם מהגידולים שלנו. אמרתי להם שנראה את ישועתו של ה' בשנת השמיטה. נחילי הארבה התקרבו אלינו אך פנו לאחור בדיוק כשהם הגיעו לשדותינו. היבולים שלנו היו שלמים לחלוטין ואפילו ארבה אחד לא נשאר באופק. כשסיפרתי את האירוע הזה לבריסקר רב, הוא אמר שזה נס שחייבים לפרסם אותו".

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *