שאלה:
אדם שביום שישי בלילה טעה במניין הימים של ספירת העומר (כיוון שקיבל שבת מוקדם, בירך וספר בבית, אך טעה במניין), ולא תיקן בשבת בבוקר.
במוצאי שבת ספר כראוי בבית הכנסת את המניין הנכון.
כאשר חזר הביתה ושאלה אשתו כמה ימים היום לעומר והשיב לה, אז אמרה לו שאתמול טעה במניין.
האם מכאן ואילך ייספור בברכה?
(מקור?)
תודה
תשובה:
מכאן ואילך יספור בלי ברכה, אין הבדל בין אם ספר בטעות או שלא ספר בכלל.
מקורות:
משנה ברורה סימן תפט ס"ק לה
(לה) שכח לברך וכו' – ר"ל שלא סיפר ולא נזכר עד ספירה שאחריה. וה"ה אם נודע לו שאתמול טעה במנין וספר ספירה אחרת דינו כמו שלא סיפר כלל: