לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

נטילת ידים בבוקר – שיכשוך בנחל זורם

שאלה:

במשנ"ב בסי' ד' מבו' שלרו"ר עדיף ליטול ידיו בכלי וכח גברא, ובדיעבד בעירוי סגי, ובשו"ע כתב להסתפק באופן שטובל ידיו בג' מקומות, וכן בנהר וכדו', ויל"ע באופן שמכניס ידיו לנהר זורם במקום הזרימה ממש, האם יש לו את המעלה של "עירוי"?

תשובה:

המשנה ברורה שם ס"ק כה דן בזה בהרחבה הביא בענין מחלוקת בין האחרונים, עיין שם.

יום נעים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. המשנ"ב לא מתייחס ע"ז בכלל, אלא הוא דן האם צריך עירוי [ומש"כ מכלי בוודאי שאי"ז כוונתו שהרי לעיל כתב שכלי אינו מעכב, וע"ע מש"כ ע"ז בדרשו] ולפי"ז לא מועילה טבילת ידים בנהר, ואני מסתפק האם טבילת ידים בשטף הנהר [ולא בתוך הנהר שע"ז עסק המשנ"ב] דינה כעירוי [שזה מועיל לכו"ע בדיעבד] או שהרי"ז כטבילה בנהר שע"ז נסתפק המשנ"ב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל