שאלה:
במשנ"ב בסי' ד' מבו' שלרו"ר עדיף ליטול ידיו בכלי וכח גברא, ובדיעבד בעירוי סגי, ובשו"ע כתב להסתפק באופן שטובל ידיו בג' מקומות, וכן בנהר וכדו', ויל"ע באופן שמכניס ידיו לנהר זורם במקום הזרימה ממש, האם יש לו את המעלה של "עירוי"?
תשובה:
המשנה ברורה שם ס"ק כה דן בזה בהרחבה הביא בענין מחלוקת בין האחרונים, עיין שם.
יום נעים.
המשנ"ב לא מתייחס ע"ז בכלל, אלא הוא דן האם צריך עירוי [ומש"כ מכלי בוודאי שאי"ז כוונתו שהרי לעיל כתב שכלי אינו מעכב, וע"ע מש"כ ע"ז בדרשו] ולפי"ז לא מועילה טבילת ידים בנהר, ואני מסתפק האם טבילת ידים בשטף הנהר [ולא בתוך הנהר שע"ז עסק המשנ"ב] דינה כעירוי [שזה מועיל לכו"ע בדיעבד] או שהרי"ז כטבילה בנהר שע"ז נסתפק המשנ"ב
אינני חושב שלזרימה טבעית יש משמעות.
השאר תגובה