לתרומות לחץ כאן

סרט בספירת העומר/שלושת השבועות

שאלה:

שלום , האם מותר , בזמן ספירת העומר מעיקר הדין ללכת לסרט צנוע,מסוג דרמה/פעולה, לא מצחיק, שיש בו מדי פעם מוסיקה (ואולי אשים אטמים אם זה ממושך, וזה לא טרחה בשבילי להוציא ולהכניס אטמים כמה שצריך) , תודה.
באם מותר- האם מותר לעשות אותו הדבר בשלושת השבועות לפני חודש אב?
אודה לכם כבוד הרבנים על תשובתכם.

תשובה:

שלום וברכה

אין איסור מצד המוזיקה, אבל אני בטוח שאין כזה דבר סרט צנוע, ובודאי זה לא מחזק ביראת שמים…

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לי ידוע על סרטים נקיים לחלוטין שנעשו ע”י אנשים יר”ש (האחים גרובייס) שמציגים שם כל מיני סיפורים כמו הפריץ והקוף וכמו הסבא משפולי שרקד עם הפריץ והציל את החוכר ממות בטוח וכדו’.

    השאלה בעצם נוגעת גם לשיעורי תורה שבחלקם מתחילים עם מנגינה עד שהשיעור מתחיל

  2. תודה,
    א. למה אין איסור בשמיעת המוסיקה? מוסיקה חזקה של קולנוע?

    ב.האמת שאני סולד מויכוחים,ואני בעל תשובה הרבה שנים ובמודע בחרתי בדרך החדשה שלי , אבל אולי פעם אחת לשם שמיים אשאל ואדייק (כי ברור לי שהרב מביא את דבר ה' ולא את סברתו האישית) , ראשית כל יש סרטים לילדים , שהם בוודאים צנועים, הכל אנימציה/מצוייר כיפי ונחמד.
    שנית כל, אנחנו לא עושים הכל לחיזוק יראת שמיים, כי אז אם נניח דוד שלי (שאוהב ספורט) ידבר איתי אני אומר לו שמע ידידי, אתה נחמד, ספורט זה נחמד, אבל השיחה איתך לא מחזקת אותי ביראת שמיים וכך אומר על כל דבר אזי כל מה שישאר לנו , האנשים ה"רגילים" ,בסוף, זה עולמם של תלמידי חכמים שעיני קודשיהם לא משים מהתורה שכלל לא מתאים לנו וכך או אחרת נחפש דברים אחרים לעסוק בהם.

    שלישית כל , גם כשאני יוצא להליכה ברחוב ייתכן ואפגוש מישהי שלבושה לא צנוע, אז מה אני אעשה? אני אבקש מיפוי מהשב"כ של כל הרחובות הלא צנועים בכל רגע נתון? אני הולך לסרט בשביל הסרט כמו להליכה בשביל הליכה זה שיש שם אישה או שתיים שיכריחו אותי להימנע מכך נראה לי גזרה קשה.
    לא כן כבוד הרב?

    תבורכו מפי עליון

  3. 1. כיון שזה אגבי לגמרי ולא עיקר הדבר הורו פוסקי זמנינו שאינו בכלל האיסור.
    2. השואל דיבר על סרטי פעולה וכדומה, סרטים שנעשו על ידי קולנוע חילוני אלא שהתוכן כאן הוא בלשי וכדומה ולא רומן, לא מדובר בסרטון ילדים מצוייר, ובזה אמרתי שברור לי שאינו צנוע בסטנדרטים המקובלים על ההלכה, אין שם גברים בלבד, והנשים שם אינן צנועות.
    בנוגע לסרטוני ילדים, אני ממליץ להמנע לחלוטין. כשאתה מתחיל עם משהו, אתה יודע את הגבול אבל לא הבן שלך! ככל שהמדיה והטכנולוגיה יהיו כלי בדיורי בבית, אין לזה סוף, מחשב בבית זה כלי שימושי ולא בידור. בידור, משחקי חברה, משחקי כדור ספרי קריאה, לא חסר דברים שהם עולמם של ילידם ולא של תלמידי חכמים, לא צריך למלא את הראש במדיה צבעונית שרק מזיקה ואין לה גבולות ברורים.
    3. בנוגע למה שאמרתי שזה לא מחזק ביראת שמים, אני מתנצל חשבתי ש"הציניות" תהיה מובנת… לא אמרתי שכל היום צריך לדבר דברי מוסר ותו לא… התכוונתי בדיוק לכל הנ"ל, שאין מקום לדון על רמת ה"נקיון" של הסרטים הללו, בסופו של דבר הם מאוד מאוד חילוניים, מאוד אלימים, המסרים שלהם מאוד לא תורניים בלשון המעטה, ובמקרה הכי נקי הם מזיקים לחינוך וליהדות. כשאתה מדבר עם הדוד שלך אתה יכול לדבר איתו על פוליטיקה על כדורגל על מכוניות על חקלאות היסטוריה טכנולוגיה, מה שאתה רוצה זה מצויין.
    4. כשאתה הולך ברחוב זה משהו אחר לגמרי, כאן היא נוכחת היטב היטב בסרט, ואתה "צופה בה" מתעניין בה ובמעשיה. ואם קראת טוב מה שכתבתי אז גם הגברים שם בעיה בשבילי…
    האמן לי, אלף ספרי קריאה איכותיים ותואמים לדת ולא סרט אחד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל