שאלה:
המשנ"ב בתחילת סי' ד' מביא דעות שאין לברך ענט"י כל עוד לא ניגב ידיו כיון שאין לברך בעוד רו"ר שורה ע"י, וכתב המשנ"ב שאין להחמיר כשי' אלו אלא יכול לברך עוד קודם הניגוב, ומאידך כתב לקמן בשם הגאון שהיה נוטל ידיו ארבע פעמים להסיר את הרו"ר שעל ידיו, ויל"ע האם לשי' הגאון מועיל לנגב ידיו, וא"כ צ"ב בדברי המשנ"ב שסתם בתחילה דלא כדבריו ואח"כ הביאם בפשיטות.
ישר כח.
תשובה:
בודאי אם נוטל ארבע פעמים אין צורך בניגוב, וכן ניגוב מועיל לכל הדעות, אלא שמהודר יותר לרחוץ את הרוח רעה מידיו. אין קושיא במשנה ברורה, בתחילה נקט את שורת הדין ואחר כך הביא הידור זה.