לתרומות לחץ כאן

כשרות באירוח

שאלה:

אדם המקפיד לאכול שחיטה מסויימת או מהכשר מסוים מה עליו לעשות כשהוא מתארח? כמובן שהכל מהדרין אבל לא ממה שהוא יאכל בבית. מה עליו לעשות? להביא מהבית? להימנע מלאכול את הבשר? או שמא באופן זמני לאכול שם? ואולי פשוט להימנע מלהתארח? אך מה יעשה בשמחות משפחתיות?

תשובה:

שלום וברכה

אין בענין זה תשובה אחת… זה מאוד תלוי במה מדובר ועד כמה הוא מקפיד ומה האופציה המוגשת לו. ברור שאין לאכול בשר מכשרות פשוטה, אבל מכשרות מהודרת שתלמידי חכמים חשובים סומכים עליה, אפשר לאכול, גם אם בבית הוא רגיל לרכוש מכשרות אחרת. הכל לפי דוחק השעה וההיצע המדובר.

[ולכאורה נראה שאין כאן מקום לחוש לכך שהוא אוחז במנהג טוב ואסור לו לעזוב את מנהגו, משום שהמנהג שלו איננו שייך להכשר המסוים בדווקא, אלא הוא מנהג לאכול רק כשרות מהודרת כראוי, כשרות שבה האכול סומך את ידיו על התלמידי חכמים המפורסמים שסמכו את ידיהם עליה, והם בודקים שהכל נעשה בה כראוי לפי ההלכה וכל ההידורים הנצרכים, לא מדובר שכשמכיר את ההידורים המסוימים ועליהם בדווקא החליט להקפיד, אלא ההחלטה היא לאכול דווקא את הכשרות המהודרת של התלמידי חכמים, ואם כן יכול לסמוך גם על תלמידי חכמים חשובים ורציניים אחרים]

בכל מקרה אין להתפשר על משהו שיש בו חששות, רק על דברים שהם הנהגות בעלמא ולא ממש חשש.

שבוע טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל