לתרומות לחץ כאן

מתי מברכים על נטילת ידים בבוקר?

שאלה:

האם מותר להפסיק בין נטילת" ידיים [של הבוקר] לבין הברכה ,על-נטילת-ידיים ?
האם עדיף לאמר את כל הברכות ברכות השחר ברצף, אפילו שעובר זמן מאז שנטלתי ידיים ? האם ליטול שוב, ואז לברך ? הברכה עולה על הנטילה הראשונה של הבוקר? הנטילה שליד המיטה ?

תשובה:

שלום וברכה

חשוב להבין, הברכה היא על הנטילה ולכן לכתחילה כדאי שתהיה סמוכה לנטילה בין הנטילה לניגוב וכך נהגו. אלא שכיון שמצות הנטילה לדעת הרא"ש היא הכנה ןנקיות לתפילה, אם אדם יברך על נטילתו הראשונה, לפני שהלך להתפנות, סבר המשנה ברורה בתחילת סי' ד ובביאור הלכה שם, שיתכן שברכתו לבטלה, שהרי אחר כך שוב טינף ידיו לפני התפילה והתחייב בנטילה. ולכן, לדעתו, בנטילה הראשונה לא יברך, אלא בנטילה השניה כשיוצא משירותים לפני שיוצא לבית הכנסת לתפילה. השאלה מתחילה במי שקם מוקדם ויעבור זמן רב עד שיתפלל וכגון שאין לו מנין מוקדם או שעליו לנסוע למקום רחוק להתפלל, ודרכו ללכת שוב לשירותים לפני התפילה, אדם זה, יברך בשעה שמתפנה לפני התפילה וכאמור.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אם כן, מתבקשת השאלה הבאה – אם אדם קם, נוטל ידיים ומתפנה בביתו ולאחר מכן נוסע לטבול במקווה לפני התפילה ולאחר מכן נוטל כמובן ידיים לפני התפילה אך לא בהכרח מתפנה שוב. האם ייתכן שהוא צריך לברך רק לאחר הנטילה השניה ללא הסמיכות לברכת אשר יצר ואלוקי נשמה?
    או שיברך את שלושת הברכות בבית ללא חשש? תודה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל